GOSH vilken värme!

Nu är klockan snart åtta och vi har 27 grader varmt i skuggan! Och den termometern har varit i skuggan hela dagen! Det är sjukt.. Tropisk värme! Folk som väljer att åka utomlands nu är nog inte riktigt friska. För varför åka till värmen när värmen finns utanför dörren? Det är hääärligt men ibland (läs OFTA!!) önskar jag att våran A/C funkade problemfritt. Ibland när det är dåligt väder och man kör i ett gupp kan den börja funka, men inte i sånthär väder som vi har nu.

Molly hade svårt att somna nu på kvällen. Hon måste ha somnat av total utmattning nu. Måste bero på värmen. Vill inte ens veta hur varmt vi har i sovrummet. Inte skönt när man ska sova! Imorn ska det bli lite mildare (enligt klart.se) och på dagen ska det tydligen vara mulet. Men det skulle det ha varit idag med och det har då inte varit mulet här! Så vi får väl se.. Hade gärna åkt iväg och badat nånstans imorn men vi ska på kalas klockan 12. Jespers lillebror fyller nämligen år idag så dom skulle ha kalas imorn. Men vädret ser ut att hålla i sig även på onsdag så vi får väl åka då helt enkelt.

Vi var en sväng på torp förut. Kollade på lite joggingbyxor åt Molly. Men som det är nu så har hon enbart bodys på sig om vi är ute nånstans. Men jag hittade ett par söta, jättetunna (nästan genomskinligt tyg) och luftiga baggybyxor (inte jeans nu då..) i ceriserosa som jag köpte istället. Dom kändes lagom att ha i denna sommarvärme. Sen hade jag behövt köpa lite nya leggings då mina börjar dra på sista refrängen men jag orkade inte kolla på fler ställen än lindex. Men dom hade inga tunna i vitt så jag sket helt enkelt i det. Sen åkte vi och hämtade Björn, ut till torp igen, käkade, gick på inet, ner till cafét och tog en glass, till herrestad och bada, tillbaka till torp, hämta datorgrejer och sen hem. Varit ute och flängt hela dagen med andra ord.

Just det, vi hann även förbi kära barn för att kika på bilstolar. Men även dom hade bara be-safe. Och jag måste nog erkänna att det faktiskt lutar åt att det blir en sån. Vi hade först kollat på en brio zento, just för att den verkar så liten och smidig. Men vi har inga fästöglor i golvet och det är så man fäster den stolen så gick den bort direkt. Funderade även på en likadan som Tindra har men den är stooor och klumpig och jag gillar inte den stolens dåliga "liggläge". Vi har fastnat för en be-safe isikid x3. Den verkar stabil och enkel att fästa samt att man kan ändra "liggläget" ganska mycket med hjälp av en spak. Tyvär är stolen svinigt dyr men jag tror faktiskt att vi får vad vi betalar för. Säkerhet och komfort. Sen är solen väldigt snygg också, hehe! Hittade en bild på google som jag tänkte visa. Denna bilden är dock med isofix och det har inte vi i bilen så jag ser ingen nytta med att vi skulle köpa en stol med det. Och ja, dom finns utan isofix. Såhär ser den ut:


Och den färgen är så söt. Den är inte babyrosa men den är inte jätterosa heller. Men jag har även fastnat för den turkosa. Så vi får se vilken färg det blir i slutändan. Men vi är nästan säkra på att det blir denna stolen i alla fall.

Oj vilket långt inlägg det blev nu då.. Aja, får väl se om någon orkar läsa.. Ha en fortsatt trevlig kväll! Föresten, är det nån som vet nån som kan (och vill) koppla ur en passagerarairbag på en chrysler voyager -96 så hojta till! Hedin bil vägrade i alla fall så det behöver ni inte nämna..

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi har en sån till Lily och vi är jättenöjda! Den sitter otroligt stabilt.

2010-07-12 @ 20:38:29
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma

vad är isofix?

2010-07-13 @ 15:13:58
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Vi har en sådan åt Lucas och vi är riktigt nöjda.Jag tycker den känns mer rejäl än andra bilbarnstolar.

2010-07-13 @ 19:36:28
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Nina

färgen va skit fin!

2010-07-14 @ 10:07:39
URL: http://modesida.blogg.se/me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0