Känner för en uppdatering..

Jag känner bara för att skriva lite. Men jag orkar inte egentligen och har tänkt gå och lägga mig strax. Hur som hellst så går potträningen oerhört bra och jag kan nu säga att Tindra är blöjfri på dagarna. Känns skönt! Vi har även bestämt oss för att ta bort hennes vila på dagen. Känns onödigt och bara jobbigt att ta på henne en blöja för att sova på dagen. Sen vill hon inte sova heller (även om hon brukar somna efter en stund) så vi struntar helt enkelt i det nu. Hon är såpass stor ändå.

Idag har vi varit borta nästan hela dagen. Vid 12 åkte vi till torp och köpte en cykel som vi lagt ihop till åt Björn. Gick även in och käkade på mcdonalds, till h&m och köpte lite nya trosor till Tindra och till obs för att handla en ny vällingflaska till Tindra. Vi var borta ungefär till 14.30 och Tindra klarade sig fint och hon kissade efter lunchen på dunken. Duktiga tjej! När vi kom hem så hoppade hon lite i sin studsmatta. Vi tog med oss pottan för säkerhets skull. Hon hade inga byxor eller så på sig. Då slutar hon hoppa, kliver av och sätter sig på pottan ute. Inga problem alls! Efter ett tag klädde vi på oss och åkte hem till Björn på kalas. Där gick också allt som smort och hon kissade utan problem på toan. Så nu börjar jag känna mig mer och mer säker på att hon faktiskt kan hålla sig en liten stund. Visst, det kommer säkert hända en olycka eller 2 men det är sånt man får räkna med liksom. Så jag kommer ha med mig nått ombyte till henne om vi åker iväg, just "ifall att". Ska bli spännande att se hennes blöja imorgon bitti, för nu kissade hon typ 3 gånger innan hon gick och lade sig vid 19.15. Jag hoppas ju även på att kunna få henne torr på natten, men som jag sagt tidigare, vi tar ett steg i taget!

Efter att vi lagt ungarna åkte jag ut och tänkte fota. Åkte till vargön (hunneberg) och tänkte fota vattenfallet där. Men vilken nit jag gick på! Fanns inget vatten i fallet över huvud taget! Så jag åkte ner till Nordkroken och satte mig på piren ett tag. Tog väl nån bild med vet inte om det är nån värd att visa. Orkar inte lägga in dom i datorn nu i alla fall. Men jag älskar att sitta där och jag hade glömt hur skön sanden är där..det är typ 5 år sen jag var där nere..5 år sen! Fatta! Fy..badade fötterna lite med men det var svinkallt, haha! Njöt där en liten stund sen åkte jag faktiskt hemmåt. Åkte och köpte lite dricka och godis, åkte hem och lämnade det hos Jesper sen åkte jag upp och tjötade lite med Malin O och Petra. Trevligt trevligt. Och nu är jag hemma. Sängen (läs soffan) kallar! Så jag får skriva imorn. HOPPAS att inte ungarna vaknar före 7..drömma kan man ju.. Natti natt på er!

Bjuder på en "gammal" bild bara för att det inte ska bli så tomt..


Kommentarer
Postat av: Sofia

Har kikat lite på din blogg. Vilka fina barn du har och vilka fina foton.. Har du blitt proffsfotograf?? ;)



/ Sofia M

2010-07-25 @ 00:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0