Molly mår inte bra!

Nä Molly mår verkligen inte bra. Ingen feber *peppar peppar* men hon snorar och hostar och har, på 2 timmar, vaknat sisådär hundrafemtioelva gånger. Stackars liten. Överväger att ge henne bricanyl bara för att jag inte har nått att blanda den där singulairen med eftersom man inte får blanda den med vätska. Har testat att bara ge henne pulvret direkt men antinge blåser hon ut allt från skeden innan jag hunnit ge henne eller så blåser hon ut allt när jag väl fått in nått i munnen. Aja, vi får se helt enkelt. Men hon är ju så ledsen varje gång hon vaknar. Tårarna bara sprutar på henne så man får ont i hjärtat! Man känner sig så sjukt maktlös och det känns som att man står med händerna bakbundna. Kan hon inte bara bli frisk nån gång? Känns som att hon har varit sjuk sen hon föddes.. Blä på detta!


(en av favoritbilderna på Molly för tillfället)

Jag har kommit fram till en sak.. Jag skriver alltid om hur mina barn mår, aldrig om hur jag själv mår. Fast på den sidan finns det faktiskt inte så mycket att skriva om. Jag mår hyffsat förutom lite problem med magen. Men då jag rätt nyligt (för typ 1½ år sen) kommit fram till att jag förmodligen är laktosintollerant så försöker jag fortfarande påminna mig om att jag inte får äta vissa saker. Jag började ju med att utesluta vanlig mjölk och grädde. Men då kunde jag fortfarande äta vanlig ost, yoghurt och massa annat utan att få ont i magen. Jag kunde även äta creame fraishe och såser som t.ex bearnaissås och kebabsås. Nu får jag jätteont i magen när jag t.ex äter en pizza som innehåller ost och kebabsås. Vet inte vilket av det jag får ont av, kanske båda? Så nu har jag en ännu större anledning till att sluta med pizza. Jag klarar helt enkelt inte av det. Skulle tro att det är såsen jag får ont av men man kan väl aldrig vara säker. Dock finns det en sak som jag hoppas att jag ALDRIG kommer bli allergisk mot och det är choklad..mmm..! Oj då, nu blev det nog mest om magen, haha! Ryggen är ju ett kapitel för sig men jag orkar inte skriva om det. Den finns, gör sig påmind ibland (läs ofta) och inget går att göra. Sen det jag misstänker är ichias har faktiskt varit bra ett par dagar nu men bara för att jag skrev så lär jag ha ett helvete imorn! Men i det stora hela mår jag bra och jag lever!

Nu ska jag sätta mig och kolla igenom lite bilder. Tänkte skriva ut några och sätta in i en "ram" som ska upp ovanför sängen tills vidare. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hårdost innehåller ej laktos.

ofstast så är det vanlig hårdost t.ex edamer el. gouda som pizzerierna använder på pizzan så där kan du vara lugn :)

2010-07-08 @ 08:26:33
Postat av: mamma

Gumman min!

Ja du du verkar ha fått släktens problem mage, Jennifer får ju oxå ont i magen så fort hon ätit saker som innehåller grådde eller mjölk, yoguhrt,cream fraich, gräddfil och vanlig ost tål hon bättresåser är ju feta och det påverkar magen det med så ska du äta pizza så stå översåsen så kanske det går bättre, Ja mormors lilla Molly hon har det inte lätt. Vilken ålder gör dom allergi test? Måste dom vara 1 år kanske jag vet inte. Hoppas bara Tindra får vara frisk nu under sommaren 2 sjuka barn i sommarvärmen, finns inget värre. Var rädd om dej och kram på er// Mamma

2010-07-08 @ 09:59:44
Postat av: Nina

åå så hon växer så det knakar :D



ja visst är det svårt å förstå. helt sjukt. sååå liten :D

2010-07-10 @ 21:29:43
URL: http://modesida.blogg.se/me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0