Tindra & Molly - vikt och längdjämförelse!

Jag fick för mig att kolla bara..lite jämföra hur mycket som skiljer mina prinsessor åt i vikt och längd. Lite kul att se faktiskt.

Tindra:
Födsel: 3110g 48 cm
1 månad: 3680g 51 cm
2 m: 4680g 56 cm
3 m: 5310g 59,5 cm
4 m: 5940g 62 cm
5 m: 6480g 64 cm
6 m: 6780g 64 cm

Molly:
Födsel: 3090g 48 cm
1 m: 4210g 53,5 cm
2 m: 4790g 56 cm
3 m: 5800g 60 cm
4 m: 6260g 62 cm
5 m: 7000g 66 cm
6 m: 7330g 67 cm

Så 600g tyngre och hela 3 cm längre är Molly vid samma ålder som Tindra, hehe. Lite roligt faktiskt. Men då kan vi ju också se det såhär, Tindra spydde vääääldigt mycket när hon var bebis. Från födseln till..jaa..6-7 månader i alla fall. Molly spyr nån gång ibland när hon ligger på mage precis efter hon ätit. Vet inte om det har nått med saken att göra, jag bara skriver det. Men dom är verkligen 2 heeelt olika barn, framförallt till personligheten. Tindra var ju alltid glad, sov bra (för bra ibland), åt mindre, haha! Hon var mer lättunderhållen. Molly har ett jäkla humör. Ofta när hon inte ser oss om vi går ifrån henne för att kissa typ, då kan hon bli sur, man får leka med henne för hon blir ganska lätt uttråkad och hon sover inte alls lika mycket. Men det skyller jag lite på astman faktiskt. För ibland hostar hon så hon vaknar och inte kan somna om. Men nu ska man ju inte jämföra barn, men vem jämför inte sina egna? Hehe! Och jag säger inte att den ena är bättre än den andra utan jag tycker bara att det är lite roligt. Nu för tiden börjar ju Molly vara på bättre humör, hon sover lite bättre även om hon gärna vaknar vid 5-tiden (jag ska börja försöka hålla henne vaken längre på kvällarna för att se om det hjälper..).

Men en sak har mina barn gemensamt. Dom älskar att bada! Häromdagen, tror det var i förrgår, så gick jag och Tindra in i badet. Det var regn och dåligt väder så då passade vi på! Men sen fick även Molly komma ner i badkaret med oss och gud så hon skvätte, haha! Tindra blev lite sur på henne några gånger för att hon fick vatten i ansiktet. Hon gillar inte alls att bli blöt i ansiktet (det är för övrigt en pärs att tvätta håret på henne!). Men vi satt där i badkaret och lekte och mös. Herre gud, nu blev detta en hel roman. Men jag avslutar med 2 bilder.

Tindra 6 månader


Molly 6 månader


Det syns helt klart att dom är syskon! Men jag tycker att dom har väldigt olika utseende. Håret, ögonen, ansiktsformen..ja typ allt faktiskt. Men Molly har faktiskt nått som inte Tindra har, eller har haft, en söt och ganska djup smilgrop på sin vänstra sida, hehe! Vad kan man mer skriva om dessa underverk? Inte mycket tror jag. Skriver ju det mesta under dagarna. Men nu börjar ju den roligaste tiden med Molly. När utvecklingen går i rasande fart och hon mer och mer börjar bli ett småbarn istället för bebis. Me like alot! Föresten så ska Molly sova borta, utan oss (tillsammans med Tindra då förståss), för första gången den 30 juli. Kommer kännas lite konstigt faktiskt. Men vi kommer nog få en riktigt trevlig kväll/natt ändå ute på fjordfestivalen!

Nä nu får jag sluta skriva! Ha en fortsatt trevlig kväll och en underbar natt! Kram!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Ja nog e dom söta mina små charmtroll till barnbarn. och som jag sagt tidigare så e ju molly en ren kopia av dej i den åldern, men även Tindra är lik mamma sin men har dock mycket efter pappa. Hoppas att ni har det bra längtar efter er!//mamma

2010-07-18 @ 10:19:08
Postat av: Nina

dembåda är väldigt lika dig :D

2010-07-19 @ 12:47:31
URL: http://modesida.blogg.se/me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0