Vad?

Vad ska man skriva nu då? Saknar inspiration. Jag sitter och funderar lite över valet som är i höst och som jag sagt tidigare så lutar det lite åt sd. Men idag satt jag och läste över en rätt bra sak som Mona Sahlin sagt. Jag gillar inte sossarna i grund och botten men just detta fick mig att lyssna lite extra. Hon sa att dagisbarnen borde få vara 30 timmar/vecka på dagis (om man själva vill). Jag har ett dagisbarn som fullkomligt ÄLSKAR att gå till dagis! Jag skulle inte vilja ha henne där fullt 30 timmar i veckan men hade nog kunnat tänka mig 9-14 i alla fall. Inte för min egen skull men för hennes. Hon kan alltså bli jättearg och ledsen på mig om jag säger att hon är ledig från dagis för hon vill promt dit och leka med alla barnen! Och som arbetslös är inte 15tim/v mycket att söka jobb på. Speciellt inte om man ska på intervjuer och sånt. Visst, ska man på intervju så har man ju rätt att ringa och säga att jag skulle behöva lämna henne där för att åka på intervju men ändå. Det känns ju inte heller helt rätt. Hum hum, detta med valet är fasen inte lätt. Man kanske borde sätta sig in i politiken lite mer även om jag tycker att det är dötråkigt! Kan inte ni komma med förslag? Vilka röstar ni på och varför?

I övrigt har vi inte gjort så mycket idag. Varit på leklandet en sväng men jag orkade inte dra med mig kameran. Blir ju alltid likadana bilder när man är där, hehe. Tindra börjar verkligen bli modig. Förr kunde hon sitta i bollhavet och plocka och kasta några bollar men nu fullkomligt FLYGER hon i bollarna, hoppar och kastar sig. Hon är heller inte så feg på att klättra och hon springer snabbare än vinden där inne, hehe. Helt galen! Men det är ju roligt att hon börjar våga mer. Nu känns det ju verkligen värt att åka dit. Men jag tror nästan att vi ska åka till lek o bus-landet i Göteborg snart. Det är lite större så får vi väl se hur hon vågar där, hehe.

Sen måste jag bara skriva, vart tog solen vägen? Vi har haft soligt och JÄTTEVARMT ett tag. Men denna veckan har varit svalt och det har blåst ganska kallt. Idag har det varit mulet och nu på eftermiddagen har det regnat. Nää, nu räcker det. Nu får solen, med nöje, komma tillbaka så att vi kan åka och bada! Lutar nämligen åt att vi åker till skara sommarland nästa vecka igen!

Oj då, detta inlägget blev längre än jag trodde.. Får nog avsluta här! Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma

Såg dig/er på Torp i söndags :)

2010-07-08 @ 20:14:01
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0