Fullt upp!

Ja, som vanligt har det varit full fart hela dagen. Men vädret har ju varit helt underbart och till och med jag börjar få lite färg på armar och ansikte iaf. DET är inte dåligt kan jag lova er! Först lämnade jag Tindra på dagis och nämnde för dem att jag gärna ser att dom kollar Tindras blöja lite oftare, för igår när jag hämtade henne hade hon intorkad bajs i rumpan. Det är INTE ok alltså. Men det är ju inte så lätt heller eftersom dom är ute och då känner man ju inte direkt på lukten heller men hon sa att dom skulle försöka kolla lite oftare i alla fall. Idag var blöjan heeelt torr i alla fall.

Hur som hellst så åkte vi sedan till lekia. Men det var nog den sämsta skit jag sett. Har även tvättat bilen. Sen åkte vi till torp och handlade, mat till oss och lite fika som Tindra ska ha med sig till dagis imorn. Ja hon ska till dagis även en onsdag denna veckan, för dom ska på utflykt med buss förstår ni! Måste erkänna att jag faktiskt är lite nervös över det..men det går nog bra. "Fröknarna" är ju faktiskt utbildade och rutinerade på att hålla koll på ungarna. Det jag är mest nervös över är att hon är så sjukt snabb våran lilla fröken. Så man kan typ inte titta bort 2 sekunder för då är hon puts väck.. Aja..*andas Malin, andas...* Sen hämtade vi Tindra, åkte ner till stan och köpte oss en glass, vidare och tanka bilen, hem och grilla, ut och leka, cyklade en sväng, hem och gjorde välling och slängde ungarna i säng. Gött! Behöver jag säga att Tindra stupade? Haha!

Nu sitter jag här och funderar på om jag skulle åkt ut och cyklat en sväng själv. Hade behövt ut och röra lite på fläsket så att det kan försvinna någon gång. Sen är jag lite smått fotosugen med så man kanske skulle ta med sig kameran. Får se om jag orkar, annars blir det film ikväll. Ha en fortsatt underbar kväll! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Nina

å ja förstår att du är nojjig om dem ska på en resa. ja hade varit det med.. men det kommer säkert att gå super bra ska du se!

2010-06-01 @ 21:10:01
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: mamma

hej gumman, ni verkar ha fullt up med flickorn och det är härligt att höra hur pigga så dom är. Ska på stan i dag medgammelmormor och jaaaa jag ska gå på stan senast när ni var hemma förra sommaren, Tänkte kika på nått Tindra stämmer det då storlek 92 men jag vill även ha sko storlek för henne men det kan du ju sms för jag ska och få en B12 spruta.Kram på er alla// Mamma

2010-06-02 @ 07:27:21
Postat av: Anki

Robin har ju astma men ingen allergi...MEN den kan ju utveckla till allergi om man påfrestas för mkt tyvärr...beror ju på om den där lilla lilla enzymen finns i kroppen el inte..men han har klarat sig än så länge....han har ju som dom kallar den "förkylnings astma" fast det e ju inte bara i förkylning den kommer..



Han har jätte jobbigt med den nu med....

2010-06-03 @ 14:39:03
URL: http://mammaanki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0