Bvc-besöket

Jag har inte hunnit sätta mig här fören nu, ungarna har somnat och jag har till och med hunnit ta mig en snabbdusch. Man var ju inte så fräsch efter promenaden till och från bvc förut, hehe. Det var inte lätt att gå i slasket nere på skogslyckan och sen går det ju rakt uppför när man ska hem. Men det är skönt att få arbeta lite med kroppen igen. Och jag tror att foglossningen börjar ge med sig, skönt! Så länge jag slipper stå på samma ställe för länge. Hur som hellst, det var inte mig jag skulle skriva om utan min tidiga dotter, haha! Ja, vi var som sagt på bvc förut. Det första jag fick höra när vi kom in i rummet var hur stadig Molly är i nacken för att vara så liten och att det är så tidigt. Ja, visst, hon har varit så från det hon kom! Sen undersökte läkaren henne och sa samma sak han, att det var väldigt tidigt att vara så stark och det var någon omfamningsreflex (aldrig hört tidigare..?) som nästan var borta och det var också tidigt. Sen bara råkade jag nämna att även hon sover hela natten nu och då fick jag ett stort "OJ!!! Det var bra jobbat och sånt kan man ju inte direkt räkna med när dom är så små!" Så det var ett väldigt trevligt besök på bvc idag. Gått upp i vikt hade hon också gjort. 4790 gram och 56 cm lång. Nu är det 2 veckor kvar tills nästa besök.

Imorn blir det förmodligen en promenad fram på kvällen. Tänkte göra Malin K sällskap när hon ska ner till veterinären och vaccinera vovvan sin. Ni vet den där svarta, lurviga lilla saken som jag har på bild här längre ner? Ja, det skulle i alla fall bli bra väder imorn så det kan vara skönt med lite frisk luft. Kan ju bara hoppas att det är bra skottat. Det är som sagt lite trögt att ta sig fram med barnvagn annars. Jag hoppas även på att kanske få fota lite. Jag blir aldrig nöjd som ni kanske förstått vid detta laget.

Nää, nu måste jag ägna mig åt detta roliga som kallas räkningar. Tänk att få leva utan räkningarna en månad, shit vad jag hade shoppat, haha!

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

hej hej

har ni några planer för torsdagen?

kram

2010-03-02 @ 08:33:31
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0