Ett inlägg till Molly!

Jag kan nu säga att Molly har slutat sova hela nätterna.. Eller ja, det beror väl på hur man ser det, men jag ser det så att det fortfarande är natt när klockan är 5 på morgonen. För det är en tid jag aldrig vill gå upp, nånsin! Men hon vaknar vid 5 och vill ha mat och ny blöja. Dock somnar hon inte om igen så att jag har varit vaken sen 5 imorse. Seeegt. Och fruktansvärt surt när jag vet att hon verkligen KAN sova till 7 om hon bara vill..

Men vi har i alla fall varit på bvc idag och hon har gått upp finfint! Hon väger ni 5130 gram. På längden hade hon spurtat rejält på ca 2 veckor kan jag lova! 2,5 centimeter hade hon växt, så nu är hon 58,5 centimeter lång, hehe. Huvudomfånget var..38,5 tror jag..men jag kommer inte ihåg, jag har det uppskrivet.

Men hon utvecklas i en rasande fart! Ligger mest och tjoar och ler. Hon försöker även sträcka sig efter leksaker, speciellt när hon sitter i sin babysitter. Dom griper hon tag i och vill försöka äta på. Jag har inget minne av att Tindra hade något intresse för dom när hon var såhär liten. Vi plockade till och med bort leksakerna för att hon inte var intresserad. Hon lyfter huvudet högt när hon ligger på mage och är rätt stabil. Får hon själv välja så sitter hon hellre i sittern, där hon kan hålla koll på vad alla gör, än att ligga på golvet, det är tråkigt.

Nästa vecka ska vi gå på våran första föräldragrupp. Det blir nog bara jag och Molly. Kanske man kan träffa fler i sin egen ålder denna gången? Jag hoppas faktiskt på det lite. Sen ska jag även kolla om jag kan få vara med på barn-hlr denna gången. Förra gånger blev jag sjuk när den kursen var. Problemet är bara att det är kvällstid så jag måste fixa barnvakt i så fall. För det är klockan 18-21.15. Nåja, jag ska kolla runt lite och se om det går att lösa, annars får jag helt enkelt hoppa över den kursen.

Nää, nu har inte jag så mycket mer att tillägga faktiskt. Nu ska jag göra en snabbuppdate i min träningsblogg sen ska vi nog glo på en film innan vi ska hämta Tindra på dagis.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej



Ja du hon är tidig eran lilla Molly måste jag säga ...

Eva är långt ifrån o göra samma saker . hehee

Men Eva väger då nu 6490 o 58 cm ... Eller vi ska ju på onsdag igen på bvc ... Kul då dom ökar bra i vikt . Men eran verkar ju vara snabb i allt .



Ta hand om er

2010-03-15 @ 16:53:56
Postat av: Sandra-TvillingMamma

Kikar in och säger hej :)



Jag bor också i Uddevalla.

2010-03-16 @ 17:59:45
URL: http://sunkiissed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0