God kväll!

Blev ingen vidare uppdatering idag heller. Men vi har varit i stan och sen var det dags att hämta Tindra på dagis igen. Så det har inte funnits tid. Efter middagen gick jag och Tindra ut och lekte en stund. Men det började regna och Jesper behövde åka till jobbet (orkade nämligen inte ta med mig Molly) så vi gick väl in efter nästan en timme. Men Tindra har verkligen börjat tjata om att få vara ute och leka nu så vi försöker vara ute en stund varje dag. Jag klagar inte nu när det börjar bli vår faktiskt. Det är bara skönt!

Idag blir Tindra hela 1 år och 9 månader. Om prick 3 månader blir hon 2 år. Min stora tjej! Vart försvann tiden liksom? En sak är i alla fall säker, hon kan tjöta. Ooooh vad hon kan tjöta. Man får sår i öronen och jag skojar inte. Förstå att man verkligen njuter av tystheten när hon sover. Hon utvecklas i sitt språk i ruskig fart. Som jag sagt förut så säger hon endel 2-ords-meningar men nu kommer även endel 3-ord-meningar ur munnen på henne. Sanslöst. Tyckte det var nyss hon sa sitt första ord liksom. Hon har även börjat visa empati. T.ex. om Molly ligger och gråter så vill hon ge henne nappen, stryker henne över huvuder eller till och med lånar ut sin snuttefilt så att lillasyster ska bli glad. Jag är stum av beundran! Men det sa dom även på bvc att det beror på oss som föräldrar, då värmde det gott i själen kan jag lova. Då kände man verkligen att man måste ju ha gjort någonting bra!

Men Tindra är inte alltid en ängel fastän jag får det att verka så i bloggen, haha! Hon har en jäkla humör och kan bli superarg om hon inte får som hon vill. Då tar hon gärna till skrik och tårar. Och är hon trött kan hon sitta och gnälla konstant ända tills hon får sin välling och få gå och lägga sig. Då blir man ännu tröttare i huvudet. Ikväll var en sån kväll. Sviiiintrött och gnällig och dessutom var dom två..Molly var nämligen likadan hon. Så just idag njuter jag extra mycket av tystheten. Dock blir den inte långvarig då jag ska slänga på iaf en diskmaskin till innan det är för sent.

En sak till Tindra har börjat med. Lägga saker på rad. Hon drar ut dvdfilmerna och lägger dom på golvet i en fin rad. Sen tar hon upp filmerna och slänger dom bakom sig, haha. Ser minst sagt roligt ut. Torn har även det blivit populärt. Hon bygger torn med sitt lego. Även om hon sitter och "pärlar" (med sina stora pärlor som ser ut som svampar) så börjar hon trycka ner pärlor ute i kanterna innan hon sätter någon annanstans. Ser ganska roligt ut faktiskt. Andra favoritaktiviteter just nu är plaska i alla vatenpölar som finns och käka snö. Men det gör väl alla ungar?

Vad finns det mer att säga? Hennes bästa kompis är i alla fall Turbo för tillfället. Dom har börjat komma otroligt bra överens. Skönt faktiskt. Nää nu ska jag ta disken. Men glöm inte kolla i träningsbloggen, den är uppdaterad! (länk finns uppe i menyn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0