Lite bilder.

Nu ligger min dotter (läs Molly) och skriker igen. Hon har varit vaken sen klockan 14 idag (med en powernap på 20 minuter) och hon vill ändå inte sova. Jag fattar inte att hon orkar. Hon har ju varit gnällig i stort sett hela dagen med undantag för när vi var i stan. Så nu går jag in typ var annan minut och ger henne nappen, då håller hon nääästan på att somna, sen är hon där med sina händer och nappen åker ut och hon skriker. Kan man tejpa fast nappen i munnen på henne? Då skulle både hennes och mitt problem vara ur världen, haha!

Ni kommer ihåg att jag sa att jag försökte ta en fin bild på båda barnen tillsammans igår..? Detta blev i alla fall resultatet (för nu är batteriet laddat).



Har även kommit fram till att jag måste försöka få råd med en ny blixt som går att vrida upp i taket även när man har kameran stående. Skulle lösa massa problem för mig, haha! Men jag ska försöka göra om denna bilden när Jesper är hemma och kan hjälpa mig. Vill ju att även Tindra ska titta in i kameran, eller i alla fall på/bakom mig. Som ni ser har hon fullt upp med att kolla på Molly i alla fall (som för övrigt blev tyst nu, helt av sig själv!).

Här kommer 2, egentligen, heeelt onödiga bilder. 2 stycken outfits för dagen. Min och Tindras. Tog även en bild på Mollys men bilden blev för dålig för att visas, haha!

 
Tröja: H&M mama
Kjol: Ichi
Leggings: Vero moda
Benvärmare och strumpor: H&M
Tindras outfit kommer från h&m rakt igenom. Snyggt matchande strumpor va? Haha! I hennes mörka garderob såg dom lila ut och jag orkade inte byta när jag insåg misstaget.

Som ni ser ville Tindra vara med även på min bild, hehe. Hon stod och kramade om mig och ropade på mig, haha. Gulliga lilla unge!

Efter detta gick jag med henne till dagis, hem och klädde på Molly sen gick vi till bussen för att åka in till stan. Där gick jag på en fotoutställning och sen fika med Susanne. Mycket trevligt. Skrev även upp mig att bli medlem i ABF fotoklubb här i stan. Dom skulle kontakta mig och det är bra, för jag har lite frågor innan jag går med. Men det skriver jag om en annan gång.

När vi kom hem så blev det mat och lite mys. Tog lite fler bilder och dom kommer här.


Denna tog Jesper. Tyvär blev den så mörk annars hade den varit jäkligt fin. Men jag ljusade upp den i photoshop och gjorde den svartvit och då blev den faktiskt helt ok. Tyckte den var så fin eftersom även Mollan tittar in i kameran. Men bilden som kommer nedan blev också bra, fast..äsch ni får se.. Jag ser lite psycho ut..



Bilden nedan: Tindra ger Molly nappen eftersom Molly sitter och gnäller lite. Skulle precis ställa mig upp och då fick jag se detta, hur gulligt är inte det? Tindra tänker alltid på sin lillasyster!



Nästan sist och faktiskt minst också så tog jag en bild på Molly när jag precis tagit på henne pyamasen. Hon låg och tjoade och faktiskt var på bra humör en stund. Hon såg så söt ut så ni får se den själva.



Jahapp, nu vaknade Molly igen hör jag. Det måste vara nått som inte riktigt står rätt till hos henne. Hon är überförkyld och jag pratade med bvc förut. Eftersom denna damen vägrade äta inatt och imorse. Men efter det har hon ätit normalt så vi får se. Hon tyckte inte att vi skulle behöva åka in i alla fall eftersom hon ändå är så pigg, hon är ju liksom långt ifrån slö, som annars är ett stort tecken på rs-virus. Men vi får avvakta.

Nu, sista bilden för ikväll, så tänkte jag visa er vad mina barn ser av mig under sin uppväxt. Såhär ser dom mig allt som oftast..



Stackars barn..haha!
Nä nu ska jag springa in ännu en gång till Molly, förhoppningsvis blir det sista gången, sen ska jag faktiskt vika lite tvätt innan jag sätter mig här igen. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: linda

Hej! Villka fina bilder! Jag måste bli bättre på att ta och lägga upp bilder, nu när vi fått en ny kamera och allt. ( du frågade för länge sedan vad det var för modell, T3000..? tror det var så den hette)

Ja, mys med ultraljud, synd bara att den lilla busungen inte ville visa vad den var för en sort, he,he.Men hon sa att det eventuellt kunde vara en kille men kunde inte säga säkert. Så vi får allt vänta och se.

Trevlig helg :)

2010-03-19 @ 15:42:59
URL: http://flingan79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0