Massa bilder och sånt skoj!

Tindra har verkligen varit piggare idag. Fastän man sett på henne att hon är sjuk. Hostat som en tok har hon gjort idag och även fått upp lite slem (förlåt för den mysiga infon!) men tror att det var bra att det kom upp. Jesper kom ju på att vi faktiskt har även mollipect ståendes i medicinskåpet så detta fick hon innan hon lade sig och än så länge har hon bara vaknat 1 gång (inte av hostan)! Skönt om den hjälper bättre än bricanylen nu, för den hjälper inget alls. Men jag har i alla fall tagit lite bilder på henne igår och idag. Ser ni vad hon har fått idag? En "båbbe" på armen! (båbbe=gubbe)



Hon var så söt..gick och tittade på armen, pekade och sa båbbe, haha! Men det har i alla fall varit full fart på henne idag. Så mycket som hon orkat. Dock ingen mat idag heller. Lite välling och ett glas oboy. Försökte få i henne vatten men nope.. Hon har tjatat HELA dagen om att få gå ut. Så imorn tror jag att hon ska få gå ut en stund. Det är ju nyttigt med frisk luft.

Men självklart har även Molly fått vara med på kort, hehe. Bilderna på henne är nästan likadana men på vissa hade hon så roliga ansiktsuttryck, hehe. Och om ni tänker på en av dom översta bilderna, hur hon ligger vid babygymmet..? Japp! Hon har börjat förflytta sig.. Hon sätter fötterna i backen och puttar. Så jag har till och med hittat henne tvärsöver under gymmet, hehe. Lite häftigt. Kan för allt i världen inte minnas att Tindra rörde på sig så mycket vid denna åldern. Sen greppar hon ju saker nu, inte utan problem dock men hon sträcker sig efter dom. Även att greppa tag i sina kläder och stoppa kläderna i munnen är en favorithobby här hemma. Även filten som hon har på sig när hon vilar brukar det tuggas på. Nåja, bilder var det. Gud vad lätt det blir att man skriver en roman när man egentligen bara ska visa bilder.

Sen har det börjat bli vår här inne i våran lägenhet. Ni minns att jag berättat och visat vårat påskris? Japp, det har börjat slå ut! Men undra egentligen vad det var för ris jag hittade? För en sak är säker, det är INTE vide, haha!



Vad kan detta vara? Nybjörk? Ingen aning, haha! Men hur som hellst så ser det bra ut ett tag till!

Vad ska fru Andersson hitta på imorn då? Jo, förstår ni, jag ska åka ut till torp, SJÄLV! Eventuellt köpa en fritös men en sak SKA jag köpa..hårfärg! Jag ska göra blonda slingor tänkte jag. Det är så fint att vara lite ljusare i håret nu när våren och sommaren är på intåg! Det tycker i alla fall jag. Så vi får se om fröker Krewer kan hjälpa mig imorn eller om jag väntar lite. Det ska i alla fall göra snart. Men jag ville bara komma iväg en stund helt själv. Slippa tänka på barn och man för en stund, hehe. Även om det bara är max 1 timme så kan det ändå vara skönt. Maten till imorn är i alla fall redan bestämd och inhandlad. Det blir typ kycklingkebab. Kyckling, pommes och kebabsås, smarrigt värre!

Nää, nu orkar jag faktiskt inte skriva mera. Hade säkert kunnat skriva en heeeeel bok ikväll men nej, det får räcka nu. Ha en fortsatt trevlig kväll och här avslutar jag med en bild på mina underbaringar!


Kommentarer
Postat av: Nina

hahahhahhahahha lr hur :D



fina bilder as usual :D

2010-03-30 @ 21:02:07
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0