Vårtecken!

Nu börjar det poppa upp vårtecken lite här och var faktiskt. Hur mysigt som hellst. Jag och Krewer var på promenad imorse efter att jag lämnat Tindra på dagis. Jag plockade med mig lite påskris hem. Så nu står det ris i stora krukan ute och i den lilla inne. Ska se till att fota dom så fort vi köpte och satt i fjädrar så att ni får se hur mysigt påskigt det är, haha! Sen får vi ju köpa vattenfärg och ägg så att jag och Tindra kan sätta oss och måla, hehe. Får se till att koka dom innan bara, haha! Annars kan det bli kladdigt har jag en känsla av..

Men idag har inte varit någon bra dag för mamma Andersson. Humöret har varit allmänt kasst från typ lunchtid. Kan bero på att det blev lite mycket för mig. Var hundvakt, hade 2 gnälliga ungar (efter 14..), skulle laga mat och allt på en gång.. Sen har det gnällts och skrikits från Mollys håll typ hela kvällen. Jag har gått runt, vaggat, blivit irriterad, klappat, vyssjat, strukit, masserat lagt henne på magen, på sidan, ryggen, i famnen, gungat..ja you name it! INGET dög för henne.. Sen var Tindra oerhört myssugen och ville sitta och mysa med mig. Då känner man sig ju ännu mera värdelös för att man inte ens klarar av att tillgodose Tindras mysbehov!!! Men klockan 18 gav jag upp, då fick Molly mat (när hon väl tog flaskan..) sen åkte hon i säng. Där var hon inte heller nöjd men till slut somnade hon i alla fall. Så jag och Tindra satt och mös på soffan en stund, bara hon och jag. Gud vad jag längtar till imorn då även Jesper är hemma och kan hjälpa mig..jag saknar honom faktiskt på kvällarna nu..men jag överväger fortfarande vad som är bäst..att ha han hemma hela dagarna eller kvällarna..det är svårt. Tänk om man vore rik och kunnat vara hemma när man kände för det..vad skönt allt hade varit!

Hur som hellst så fotade jag några andra vårtecken idag. Gräset syns mer och mer, vide har kommit fram, krokusknoppar, påskliljeknoppar och tulpanknoppar finns runt hörnen. Helt underbart! Solen har varit framme till och från under hela dagen och det har varit ca 8-9 plus. Man mår ju i alla fall bättre när det är fint väder. Men gud så jag längtar till sommaren! Slippa bylsa på med överdragsbyxor/overaller/termobyxor och tjocka mössor och vantar. Det går kalla kårar längs ryggraden bara jag tänker på det. Men här kommer i alla fall några få bilder som i alla fall ger MIG vårkänslor..

Får i alla fall hoppas att morgondagen blir bättre. Ska i alla fall börja med en god frukost ute på obs, handla lite sen får vi se om vi stannar till på ö&b. För där hade dom påskfjädrar för 3:-/förp. så det lutar nog åt att åka dit. Men jag ska även dit och köpa vaxdukar någon dag. Till bordet ute på baksidan och även en till köket. Inte alls snyggt men fan så praktiskt. Nåja, det återstår ju att se hur morgondagen blir.. Nu ska jag i alla fall inte skriva mer. Tur att det inte blev någon träning idag..hade aldrig orkat..sova snart?! JA!

Kommentarer
Postat av: Nina

åå mer sådana bilder!



Jäklars tre månader. känns inte så länge sen ju..

2010-03-25 @ 22:10:52
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jag har försökt med hur många barnprogram/filmer som helst sådär kring 05.00 på morgonen.Men som sagt,han är mycket mer intresserad av att slå på tvn än att titta på den.

Skulle vara grymt skönt om han kunde sitta och titta en liten stund medans man tex. lagar mat!:)

Men samtidigt är jag glad att han inte bara vill se tv.:)



Våra barn verkar ju rätt lika!Lucas kan inte heller somna om i våran säng.Vilket jag ibland önskar att han kunde.Men förhoppningsvis så har den värsta stiga upp tidigt perioden vänt.(Ilallafall för tillfället!)Men jag njuter av varje dag vi slipper stiga uppe före f*n!:)

2010-03-26 @ 06:58:00
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Lucas är ju "bara" 1år och 7månader,så än finns det hopp!hehe!

2010-03-26 @ 07:54:24
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Kadri

Här har jag inte sett ett enda blomma ännu, tyvär. Vill ju ha vår så himla mycket



sv. Jag är född 2 september 1981

2010-03-26 @ 08:40:53
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Mamma mina

Ha en skön vår fredag.Fina bilder-.kram kram

2010-03-26 @ 09:26:59
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Och gud vad jag önskade att det var närmare mellan oss när jag läser vilka dagar du har ibland så att jag hade kunnat underlätta för dej så att du fick lite vila, men men den som lever får se som det heter. Jag har oxå plockat in lite ris och jag ska köpa lite mer vippor, jag brukar även köpa en bunt påskliljor typ på ica säljs dom billigt ca en tjuga och på skärtorsdag sätter jag ner dom bland riset och det blir super fint, helst när riset börjar få mus öron, sätter in en hundring till så kan du väll köpa ett påskägg till Tindra från mormor, Molly får vänta tills nästa år hon e nog så lite för gadis va?? Kram mamma

2010-03-26 @ 09:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0