Vilken jävla klant!!!

Klant är mitt mellannamn.. Och jag ursäktar mig redan för detta inlägg kommer innehålla en hel rad svordommar.. För jag är så jävla förbannad på mig själv så det finns inte. Jag var ju så glad att få komma ut lite själv. Skulle åka och fota lite fina kvällsbilder tänkte jag i mitt stilla sinne. Kan ju börja med att säga att det blev 2 bilder som jag blev nöjd med och en som blev lite smäfräck..ska visa sen.. Hur som hellst, jag tar bussen hemmifrån (fixat barnvakt och allt!), byter buss på kampenhof och åker upp till bohusgården. Där kliver jag av och tar mig en promenad mot hästepallarna och strandpromenaden. Men jag går inte hela vägen dit utan klättrar upp på en kulle för att ta lite kvällsbilder på Uddevallabron. Svinigt jävla kallt var det men jag brydde mig inte värst då jag mest tyckte att det var skönt att slippa tänka på någon annan än mig själv..

Knäppte några bilder och hade precis börjat att packa ihop för att dra mig vidare ner mot stan. Då ringer min telefon. "Hej, mitt namn är blabla (kommer inte ihåg vad han sa) och jag har hittat din plånbok på en buss.." WHAT THE FUCK?? Jag stoppade ju ner den i väskan?! Trodde jag i alla fall.. Men jag måste ha missat och plånboken hade ramlat ur. Blev givetvis superglad att det faktiskt finns ärliga människor i denna stad också och frågade vart jag kunde hämta den. Strömstadvägen vid tågstation..JIPPIE!!! Det ligger alltså på andra sidan stan... Ganska precis 3km från där jag var. I alla fall enligt eniro. Så det var bara att gå. Men det gick ganska snabbt. Tog väl en halvtimme kanske. Men jag ska fan aldrig mer gå utanför dörren. Jag BARA tappar bort saker hela jävla tiden.

När jag sedan kommer fram till strömstadvägen och fått tillbaka min plånbok+allt innehåll!! Går till närmsta busskur och inser, JÄVLA HELVETES JÄVLA SKIT(!!!!!!!!) nästa buss går inte fören om en timme. Precis då ringer min telefon igen och min räddare i nöden kommer och skjutsar hem mig! TACK TACK TACK Niklas! Hade inte han kommit hade jag nog övervägt att fortsätta gå hela vägen hem. Synd att det bara går uppför hela vägen hem bara, haha! Men nu överväger jag skarpt att stanna inne iaf fram tills vi skaffar en bil..

Nu tänker jag i alla fall visa dom få bilderna som blev..


F6 - exponeringstid 30 sek iso400 @ 120mm


F3,5 - exponeringstid 15 sek iso200 @ 18mm
Denna bilden tycker jag om. Ser nästan ut som att bilvägen brinner, tycker ni inte det? Det är vanliga gula gatulampor som blir överexponerade p.g.a den långa slutartiden.


F6,3 - exponeringstid 30 sek iso200 @ 200mm
Såhär kan det se ut när man fotar stjärnor med en väldigt lång slutartid, haha! Nej det är inte jag som rör kameran utan jag antar att det är jordens rotation som gör att stjärnorna blir som sträck på bild.

Det var dom bilderna det. Detta ska göras om..nån gång.. För mitt uppe i allt så glömde jag ännu en gång att köpa ersättning så vi får väl se om jag måste åka ut till torp det första vi gör i morgon bitti. Vet att jag har till en flaska till iaf. Tur att ungen sover om nätterna, haha!

Nää nu ger jag upp..hoppas att ni haft en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0