Bilder är alltid skoj!

Tänkte visa lite bilder bara för att lätta upp stämmningen här inne lite.. Här är en bild från igår. Alternativet till skithuslektyr = pärlor.


Efter att jag tog denna bilden så reste hon på sig, tog tre steg frammåt och kissade.. Lyckat värre..

Följande två bilder är på Molly när hon sitter och leker i sin babysitter. Hon har ju kommit på att leksakerna även i den är roliga att suga på!





Följande bild är på en kladdig och busig unge som precis ätit yoghurt och mackor. Det var smarrigt! Men erkänn att hon ser otroligt busig ut?!



En sista bild på mitt charmtroll..ja det ena av dom båda! Hon hade nått roligt för sig serni! Vi fick nämligen hem våran boxer från lagningen idag. Så kartongen stod på golvet. Då går hon och hämtar en kudde ur soffan, lägger sen i kartongen sen hämtade hon sin "bappi och tissa" sen satte hon sig i den och sa "natt natt!" haha! Men här på bilden sitter hon och äter kvällsvällingen..



Men sen har jag en sista bild att visa er..och ni blir såå avundsjuka när ni kommer se den (or not..). Ser ni vad detta är för planta?


(För det otränade ögat kan jag svallra om att det är en potatisplanta! Våra potatisar har börjat växa bara över helgen som varit, cooolt!)

Nåja, hur fortgick dagen då? Potträningen gick åt fanders. För vi fick börja med att lägga Tindra för att hon vägrat somna på dagis..skitunge.. Sen sov hon till 15.00 ungefär. Då var det dags för mat och allt annat och jag kände bara nää..jag orkar inte mer idag.. Så vi tar nya tag imorn. Ska även försöka komma på att säga till dagis att dom gärna får testa att ta henne till pottan några gånger under dagen imorn bara för att hon ska vänja sig även där. Okej om det inte kommer nått men ändå..

Hur som hellst så fick vi hämtat hem bilen med (promenaden skrivs om i träningsbloggen..) och det gick på, som vi blev tillsagda, 2200kr. Puh! Trodde det skulle gå på desto mer. Så nu ska vi snart besiktiga bilen men tänkte att vi gör det i slutet av veckan. Kanske vi hinner kika på den där jäkla lampan med..

Jesper fick remiss till ögon på sjukhuset och han är där nu. Fick en tid halv fem i eftermiddags. Aja, två timmar har han varit borta och det kan ju lätt bli två till..minst! Så vi får se hur det går för honom där.. När han kom hem skulle han hämta ut 3 olika mediciner. 1 ska han ta 8(!!) gånger om dagen, en ska han ta 2 gånger och slutligen den sista ska han ta en gång innan natten. Sjukskriven veckan ut iaf men ska på återbesök på fredag. Han har fått någon infektion av något slag men det var i alla fall skönt att det inte var någon skada. Han hade 10% nedsatt syn på det ögat med men vi får hoppas att det går tillbaka efter att infektionen är borta.

Själv blev jag svintrött. Antagligen för att jag inte har fått i mig någon riktig mat idag. Bara käkat mackor. För vi skulle ätit köttfärs men den hade hunnit bli dålig så det sket sig. Sen är inte jag det minsta sugen på varm mat..blä! Men det fick det bli ändå.. Nu ska jag sätta mig och pyssla lite i photoshop tänkte jag men först ska jag uppdatera träningsbloggen. Det var ett tag sen nu..

Kommentarer
Postat av: Kadri

Jätte fina bilder. Och en ny header igen ser jag. Du fixar alltid så fint här inne

2010-05-25 @ 08:55:29
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja

Första bilden är ju underbar :) Gillar hon att hålla på med såna där pluppärlor?

2010-05-25 @ 10:04:57
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

jätte fin blev den!

2010-05-25 @ 17:01:48
URL: http://modesida.blogg.se/me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0