Dag 05 – Vad är kärlek?

Jaa, vad är egentligen kärlek? Kärlek för mig är mina barn. Men kärlek kan vara så mycket. Man visar kärlek till sina vänner, pojk-/flickvänner, familj och släkt. Men det är olika sorters kärlek. En vänskaplig kärlek med sina vänner är ju långt ifrån kärlek mellan pojk och flickvän. Man kan ju även ha kärlek till sitt djur. Men om jag ska hålla mig till att förklara en kärlek? Mellan min man och jag så vet jag inte riktigt vad jag ska säga faktiskt. Kärleken mellan mig och min man är obeskrivlig. Jag känner mig varm i kroppen när jag är nära honom, det pirrar i magen när jag träffar honom om vi inte setts på några timmar (typ när han jobbat på kvällen och vi inte syns fören vi ska väcka honom dagen efter). Har han varit borta en helg så är man så fnittrig när han kommer hem så att det känns som att vi ska träffas för första gången. Det är kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0