Full rulle idag!

Idag har vi verkligen hållt igång hela dagen! Inte haft mycket tid över till annat. Vi började dagen med att åka in till stan och mötte upp min far. Han ville att jag skulle välja ut lite kläder som han kunde ge till ungarna i julklapp. Vi började på cubus och visst hittade jag endel där men storlekarna passade inte på grejerna jag hittade så vi gick vidare. Och då gick vi till Lindex. Det är nog en favoritaffär för mig gällande barnkläder! Så vi köpte kläder där och sen gick vi ner till clas ohlson. Jag behövde verkligen en nagelklippare så det köpte vi där. Sen började klockan dra sig mot 12 och Pelle behövde bilen vid 13-tiden för att han skulle till ögonmottagningen så vi åkte hem igen. Bestämde dock att vi ska hem till syster Anna-Carin på lördag och äta älgstek (sjukt gott!!!) och dela ut lite julklappar! Ska bli mysigt! Måste bara ut och köpa nått till Emmelie också men det är ju fort gjort på stan. Vi ska faktiskt till stan imorn igen för vi ska ta en fika med älsklingsJenny så då kan vi passa på att handla julklapp med.

Hur som hellst så åkte vi hem och lade ungarna för att vila. Molly somnade i bilen och hon brukar ju ALLTID vakna när vi tar ur henne ur bilen. Men inte nu inte! Hon sov till och med när jag tog av henne overallen..då förstår ni hur trött hon var, haha! Och sen kan jag tillägga att hela familjen låg och sov i över 1½ timme tills Alex kom in med Molly. Men det var behövligt!

Vi hade även bestämt oss för att åka till äventyrsbadet på Piteå havsbad idag. Men det sa vi ju självklart inte till Tindra för då hade hon aldrig lyckats somna (och det behövdes inför badet!). Så när hon slog upp sina ögon så sa jag till henne: "Tindra, vet du vad vi ska göra idag? Vi ska åka till havsbadet.." Då spärrade hon upp ögonen som tefat och tjoade att vi skulle dit och bada! Hehe! Vi hade visat bilder och berättat lite för henne vad som fanns där så hon stod och hoppade, hehe. Sagt och gjort så packades badkläder, hämtade Kents bil som vi fick låna, hämtade mamma på busstationen och Jesper hämtade Alex och Samme vid småstaden och sen åkte vi. Badade ett par timmar och ungarna hade roligt! Tindra älskade att åka vattenrutchkana med oss men det var väl ingen nyhet! Men jag måste ändå få säga att vattenpalatset i Vänersborg är inte ens hälften så stort men MYCKET mer barnvänligt! Roligare barnbassäng och sådär. Men vi större barn har ju självklart roligare på Piteå Havsbad, haha!

När vi kom hem så lades ungarna och dom somnade på två röda! Själv körde jag hem mamma till Norrfjärden och sen åkte vi och köpte lite dricka och nu sitter jag här. Blir nog snart sängen för jag är grymt trött jag med! Hoppas ni har haft en lika trevlig dag som jag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Vill bara börja med att tack för igår, det var jätte roligt att vara och bada med er och flickorna. Dom e ju helt otroliga så snälla dom är! Skulle bara skriva att i dag hade det ju passat jätte bra för er att vara på stugan. Det är ju tii och med så varmt att ni skulle kunna va ute och leka på isen utan att frysa ihjäl, Jaja du får hälsa till Lilla Jenny penny från mej och vill du att jag ska ha någon av flickorna så hör bara av dej jag ståt helt till erat förfogande/// Kramar mamma

2010-12-01 @ 08:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0