Jahapp, jag var tvungen!

Fick en liten "utmaning" av Anki som ville att jag skulle svara på dessa frågor..och det var ju mer än en fråga men det handlar om bloggandet så ni får väl läsa om ni vill, annars inte!

1 - Hur länge har du bloggat? Oj..jaa..jag tror att jag startade min första blogg 2006.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag hade inte så stor insikt av bloggare då. Hörde bara talas om det och alla pratade om bloggar hit och dit så jag tyckte att det verkade som en kul grej så därför började jag.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Det vet inte jag. Jag läste aldrig så många bloggar egentligen utan läste nån gång ibland. Sen kom det en period där jag följde..jaa..säkert hundra bloggar dagligen.. Men nu har jag blivit sämre på att läsa igen. Går in nån gång då och då och liksom "läser ikapp" om det är något jag tycker är intressant.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Haha! Jaa, det var ju inte världens mest intressanta blogginlägg faktiskt.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Några få stackare
6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Det är nog mest vardagsbloggar och endel fotobloggar. Så vardagsbloggarna är nog 80% dagboksinlägg kan jag tänka.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Nadia är nog väldigt olik mig tror jag. Verkar i alla fall så när man läser hennes blogg, hehe.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Det vet jag faktiskt inte. Finns väl ingen direkt som är lik mig i vad jag bloggar om, inte som jag läser i alla fall.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Jag vet att många gillar det. Speciellt alla släktingar från Norrland som får följa med oss i vardagen trots att dom bor långt borta. Vad resten av läsarna tycker får stå för dem.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det tror jag i alla fall. Jag tycker att jag är mig själv i alla fall. Jag bryr mig inte om vad andra tycker utan skriver om det som faller mig i smaken
11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Ja, det tycker jag! Jag skriver om LÅNGT ifrån allt som är privat!

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Vårat sexliv, det angår ingen annan och jag tycker inte att det är en intressant sak att skriva om. Det är knappt att jag nämner att jag har mensvärk fastän jag nästan är sängliggandes, tycker att det också känns för privat. Intresseklubben antecknar om jag har mens liksom.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Det är väl alltid roligt att få några kommentarer på det man skriver om. Lite respons på att jag faktiskt kan skriva om lite intressanta saker ibland. Men mest bloggar jag för min egen skull. Det är liksom roligt att kunna gå tillbaka och läsa vad som hände för ett år sen eller så.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej, inte riktigt. Men man kan få en god inblick i en persons liv men jag tror inte att man kan lära känna någon genom att läsa dennes blogg.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej inte ännu i alla fall. Eller jo, man har "hejat" på vissa men inte träffat och pratat med. Förutom dom man redan kände då.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Definitivt! Vissa är alldeles för personliga och vissa får ett otroligt storhetsvansinne och tror att dom kan bli förebilder. Men för vad undrar jag? Förebild för plastikoperationer? Förebilder att vara blåsta blondiner? Nää..
17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Ja, det har jag faktiskt. Men jag har slutat bry mig om detta.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Det har nog hänt ja..

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Man vet aldrig vilka det är som läser. Av alla mina läsare kanske jag vet vilka 20 pers är, MAX!

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Ja, det tror jag faktiskt, men man kan ju inte garantera!

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Jag vet inte vilka jag vill ska svara på denna. Men dom som vill kan ju göra det. Lämna gärna en kommentar i så fall så jag kan gå in och läsa era svar!


Kommentarer
Postat av: Nina

ja hoppas det ja med :P

2010-11-18 @ 22:57:41
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Nadia

Haha ja det tror jag med :-) Att vi är ganska olika!

2010-11-19 @ 01:27:23
URL: http://nadiahill.se
Postat av: sandra

Tackar så mycket :)



Rolig fråge-lista!!!



Kram

2010-11-19 @ 07:58:05
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Nina

hoppas du får en super fin helg! kramis

2010-11-19 @ 08:30:58
URL: http://deliciously.se/
Postat av: mamma

vilken lista.. att du orkar. Men en sak den där listan som handlar om en månad, ska du skriva om dom sakerna en dag i taget eller??

2010-11-19 @ 09:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0