Full fräs hela dagen!

Ja, jag vet INTE vart jag fick min energi ifrån men jag har gått på högvarv hela dagen! Tvättat, torkat och vikt tvätt, lagt in i alla garderoberna. Sen kom ju Julia med spjälsängen som ni vet, så självklart ville jag få iordning den. Men jag måste säga att jag blev lite lurad..var en jäävla massa "bitmärken" och grejer i den så den ska få sig en ommålning kan jag säga! Sen hade människan inte ens förmått sig att tvätta täcket, kudden ELLER madrasskyddet! Det var fläckigt och snuskigt så det blev att kasta direkt i tvättmaskinen. Allt satt liksom kvar, det var som om hon bara kastat ner allt smutsigt i den och låtit det vara, USCH! Men men, 300kr tycker jag fortfarande inte är farligt för en spjälsäng, spjälskydd, madrass, täcke och kudde. Så det får det vara värt!

Jaa, så jag har ju grejat där inne med idag. Jesper blev av med en stor kartong (med ett vapen och grejer i) från skrubben så nu fick det plats lite mer där inne. Så jag har bärt, städat och plockat en massa i Mollys rum men MYCKET mer kan göras! Men jag vet inte riktigt vart jag ska göra av allt. Snart blir jag i alla fall av med en STOR kartong som står där inne, nämligen den stooora kartongen med julsaker, hihi! Frågan är om jag skulle julpynta INNAN vi åker till norrland eller när vi kommer hem? Det är ju den stora frågan. Det är ju faktiskt lite sent att inte julpynta fören lucia..jaa, det återstår att se vad jag väljer. Hur som hellst har jag fått iordning på Mollys lilla sovhörna i alla fall, och såhär blev det!



Nej, stackarn har inte ens fått ett par gardiner! Men grejen är den att jag inte ens har en gardinstång! Men det kommer! Känner ingen direkt brådska med det. Hon sover ju ändå bara där inne än så länge. Men snart kommer nog även hennes rum se mysigt ut. Föresten, det är ingen av er läsare som kan tapetsera och känner för att hjälpa oss? Annars lär det nog bli att måla här inne, oavsett vad min hyresvärd säger!

När Molly gick och lade sig i sina limegröna sängkläder så var det ju självklart att hon skulle matcha med sin limegröna pyamas med en groda på! Och glad var hon! Får hoppas att hon gillar sin nya säng..för ännu har hon inte somnat..



Sen tänkte jag även bjuda på en bild hur Molly såg ut medan jag grejade. Hon hade fått tag i våran gamla digitalboxtvdosa och var glad i hågen! Och jag måste bara säga att Molly har börjat dreggla nått KOPIÖST de senaste dagarna..kanske tänderna kommer nu då? Haha! Här är beviset!



Haha hon ser ju fan smutsig ut! Fast det är hon nog också..sådär ser hon nämligen ut efter att ha krälat runt på vårat golv, trots att det är nystädat.. Kanske nått som behöver göras åt golvet snart? Det borde vara en bra pik i alla fall...

Hur går det med tvättandet då? Joo, det går frammåt! Jag har tvättat hela dagen och har tappat räkningen på hur många maskiner jag har tvättat, men det är ett par stycken och nu börjar jag snart se botten på det hela! Skönt det! Så ett par maskiner till sen är jag nog färdig. Men jag tror inte jag orkar fler ikväll. Nu är jag faktiskt värd att ta det lite lugnt. Min rygg håller på att gå av! Så jag ska inta soffläge med en dator i knäet, ska bli skönt! Nu kan jag i alla fall njuta över att jag fått nånting gjort! Men först, projekt "lägga Tindra i säng"!

Kommentarer
Postat av: Martina

Trist med bitmärken och att dem inte berätta de men de såg fint ut ändå:D

2010-10-15 @ 08:34:25
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0