Helt jäkla slut i kroppen!

Igår var jag helt jäkla slut! Jag ville bara sova! Jag satt och räknade ner ifrån det att Jesper åkte till jobbet tills jag kunde lägga ungarna för natten så att jag kunde slappna av och kanske gå och lägga mig. När klockan var 19.30 hade ungarna somnat och jag började förbereda mig själv för sänggående.. Men klockan blev 20.00 och jag fastnade i Anna Ankas program som går på trean. Nåja, 21 kanske jag skulle orka vara vaken till? Jodå, jag såg programmet och sen gick jag och lade mig, helt slut och en nedrans huvudvärk hade jag! Även om jag inte somnade fören 23 (trots den bitande tröttheten) så var det skönt att bara ligga där inne i mörkret.

Vad händer idag då? Jaadu, ingen aning faktiskt. Idag är ju båda ungarna hemma och det ska regna ute hela dagen. Skittråkigt! Men jag tänkte ju berätta om dagis igen. Fick ju reda på mer igår! Vi fick ingen plats för Molly på samma dagis som Tindra. Och grejen är den att dom inte ens tar in några nya familjer nästa år utan det är BARA syskon som ska börja. Och Molly är yngsta syskonet som ska börja och det betyder att hon inte är först i kön, inte ens syskonkön. Suck!!! Men sen fick jag veta lite internt att det är en mamma som står i kö för nattis och hon har köplats nummer 2. Och då sa en av fröknarna att hon kommer ju komma in, så är det bara! Och då kommer vi få den platsen! Förhoppningsvis redan till våren! Och det kändes ju skönt att höra! Så nu håller vi tummarna för detta!

Hur som hellst så kommer Molly börja på kurveröds förskola. Vi fick tid för inskolning den 11 januari men pedagogerna skulle ringa mig närmare för att boka tid för inskolningssamtal och även få en tid som vi ska komma till själva inskolningen. Det känns helt ok faktiskt! Ett tag funderade jag ju på om inte vi skulle ha bytt till Tindra med, men det känns så dumt! Kanske jag skrev förra gången. Och fröken på Tindras dagis sa (utan att jag sagt vad jag funderat på) att "vi absoluuut inte fick ta Tindra ifrån dom! Hon är ju bara för go!" hehe! Och Tindra gillar ju alla sina fröknar och sitt dagis så nää, vi har bestämt att hon inte ska behöva byta! Och det är ju lättare att byta plats till Molly senare än med Tindra. Hon kommer ju inte ha börjat leka sådär MED kompisarna utan hon kommer ju fortfarande vara i denhär "bredvid-leken" om ni förstår vad jag menar. Hur som hellst så tror jag att det kommer bli jättebra! Men får inte vi platsen när det barnet som ska till nattis kommer till nattis så kommer vi förmodligen inte få en plats till hösten heller just p.g.a att Molly är yngst. Sa dom, men jag vet att flera fött efter mig.. Aja, det blir nog bra. Vi får väl ta det som det kommer helt enkelt.

Nu avslutar jag med min bild på månen..tyckte faktiskt själv att den blev rätt häftig! Om man får tycka så om sina egna bilder, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0