Känner mig tvingad!

Känner mig nästan tvingad att skriva nånting här.. Inte av er utan av mig själv. Jag loggar in flera gånger, funderar på vad jag ska skriva, sen går jag vidare till någon annan sida. Så håller jag på hela tiden och kan verkligen inte komma på något vettigt att skriva om. Som ni läste (finns annars att läsa i inlägget nedan) så fick jag ett städil klockan 22 igårkväll. Hur ofta gör man det liksom? Men jag var verkligen inte trött så det var väl ett försök till att bli trött eller nått.. Visserligen funkade det inget vidare och jag somnade inte fören ett inatt. Sen vaknade jag till när Jesper gick och lade sig. Han skickade ett sms till mig och jag vaknade av vibrationen i mobilen. Sen lös han på mig med sin mobil för att kolla om jag var vaken. Men jag orkade inte titta på honom. Sen somnade jag om rätt snabbt. Fram tills Tindra klev upp klockan 6 för att kissa. Såklart väckte hon Molly med sitt tjatter och det var ingen idé att ens försöka få Tindra till att somna om..

Jag skulle behöva lite tips ifrån er. Det är så att jag skulle vilja sluta med Tindras välling på kvällen. Få henne till att äta smörgås och yoghurt eller så istället. Alltså jag har ju försökt med detta. Hon kan äta mycket yoghurt och kanske 1-1½ macka, vilket är rätt mycket tycker jag och hon BORDE bli mätt på det. Men ÄNDÅ tjatar hon om välling efteråt! Kan jag helt enkelt neka henne vällingen? För det kan väl knappast vara så att hon fortfarande är hungrig? Jag har en känsla av att hon bara vill ha vällingen för att det är så hon är van vid, om ni förstår hur jag menar? Så hur ska jag få henne att inte vilja ha sin välling? Och kan jag, som jag skrev, neka henne en flaska innan sängdags? Kan väl säga att jag börjar tröttna på all tvätt, för Tindra vägrar fortfarande blöja. Senast igårkväll tog hon av sig den själv och lade sig i sängen, hehe. Jaja, jag försökte i alla fall, haha!

Nää, nu får det vara nog från mig. Ska snart dra fram snabeldraken och dra ett varv och sen fixa lite i köket. Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

haha snabeldraken är nog ett utav dom roligaste orden jag vet haha det låter så fult :D

2010-10-06 @ 09:49:13
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Sophia

Känner en som hade samma problem, hon gick och satte på blöja när barnet hade somnat.

Kanske kan det funka att köpa blöjer som ser roligare ut så hon får välja vilken hon vill ha på sig?

Svårt det där ;)

2010-10-06 @ 10:15:17
URL: http://lagottonytt.bloggplatsen.se
Postat av: m a j a n

Jag är likadan när det gäller bloggandet. Känner mig tvungen att uppdatera (av mig själv). Men har heller inget vettigt att skriva :)



Hoppas att allt är väl med er och att får en fin dag!

2010-10-06 @ 12:42:14
URL: http://majan.blogg.se/
Postat av: m a j a n

Sv: Ja det är väldigt frustrerande om inte annat ;) Sen kan jag ha hur många idéer som helst till blogginlägg, men när jag väl sitter här, då är de helt borta :P

2010-10-06 @ 12:56:24
URL: http://majan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Tror nog att det sitter mer vana och mys i vällingen än hunger. Vi skippade Oscars kvällsvälling för ett tag sen, de första kvällarna var det en del protester men sen gav han sig. Gäller bara att bestämma sig själv och sen stå fast vid det... Dock kissar han INTE mindre på nätterna ändå - tyvärr...

2010-10-06 @ 13:06:02
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Moster.

Jag tycker inte du ska sluta ge Tindra veling. Låt henne drika det så länge hon vill. Sen verkar det ju som hon har slutat kissa i sängen och då spelar det ju ingen roll.

kram från moster Nina

2010-10-06 @ 13:34:22
Postat av: Anki

Ja du kan neka, säg att ni ska skicka flaskan till en annan bebis el nå som behöver den att hon är så stor..

Det är så kort stund dom kommer ihåg denna flaska så det går över fort...i början känns det som om allt e knasigt o man känner sig elak, men testa på...försök komma på nå bra förklaring bara...

2010-10-06 @ 15:06:33
URL: http://mammaanki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0