Snöar igen!

Japp! Nu snöar det igen! Men det har varit strålande väder idag. Ett såntdär riktigt fint vinterväder där man önskade att vi hade MYCKET snö. Lagom varmt och strålande sol så självklart smälte snön bort! Och nu snöar det snöblandad ruskig blötsnö som faktiskt inte ens lägger sig ordentligt på marken! Riktigt trist. Nu börjar till och med jag faktiskt längta lite efter snön. Inte så mycket som förra året dock, för sånna snömängder kan inte sörlänningarna hantera. Eller rättare sagt så har dom inte resurser till det! Man kan ju bara hoppas att dom kanske lagt in fler resurser iår, och förberett sig lite på vad som faktiskt KAN komma. I alla fall hoppas jag att dom har i beredskap så att det bara är att ringa "ifall att" tycker jag.

Men jag tog några bilder på allra första snön som föll imorse, som jag tänkte dela med mig av. Här kommer dom! Och som ni kommer få se, så snöade det rätt rejält! Synd att det bara höll på typ, max en timme.











Och appropå snö så är det ju en sak till vi sörlänningar är dåliga på - vinterdäck! Ni förstår, vi är inte riktigt vana vid att det kommer snö såhär långt innan jul! Vi behöver ju inte ens sätta på våra vinterdäck fören 1 december. Så när den första snön chockar oss och kommer i mitten på oktober så blir det kaos! Det ordet har man ju läst i tidningarna varje jäkla år, så fort snön kommer, så är det snökaos överallt! Jisses! Men jag har förstått nu att det faktiskt är ganska sant. Vi har inte heller satt på vinterdäcken ännu och jag kan säga att det är SNORHALT! Vi har en liten backe från våran parkering upp till vägen, där blir det lika halt varje år och förra året var i alla fall JAG glad att vi hade 4wd. Hur som hellst så med sommardäck kan ni ju tänka er hur halt det var, haha! Det slutade med att jag fick stå kvar och titta så att ingen bil kom, sen backade jag bak och tog sats för att ta mig upp på vägen. Sen var det bra med det. Sen fick jag krypköra resten av sträckan fram tills stora vägen, sen var det ju inga problem! Men lite spännande var det allt!

Resten av kvällen har i alla fall spenderats med att leka med mina underbara ungar! Molly har vräkt i sig en hel banan och efter det även en hel flaska välling, mitt lilla matvrak! Tindra har inte fått nån välling sen hon kom hem från dagis (hon brukar få det som mellis för att hon vill ha det!) och hon blev lite ledsen när jag sa nej när hon bad om en strax efter middagen. Men det gick snabbt över när jag sa att hon skulle få äta yoghurt och puffar till kvällsmat. Då började hon tjata om det istället, hehe. Men sagt och gjort, kvällen kom i rasande tempo och Tindra fick kvällsmat. Molly somnade vid 18.30 medan Tindra åt. När hon sedan ätit klart hade hon yoghurt i håret och även på benen så hon fick hoppa in i en dusch.

Där måste jag bara få skryta lite, eller..berömma min egen dotter! För hon och jag har verkligen haft våra fighter i badet vad gällande hårtvätt! Hon blir hysterisk så fort det ens nämns. Men detta har nu börjat försvinna då hon ÄNTLIGEN lyssnar på mig när jag säger att hon ska titta upp i taket för att slippa att få vatten i ögonen. Så nu slipper hon vattnet och shampot i ögonen och jag slipper en hysterisk unge! Hon har blivit SÅÅÅÅ duktig! Och det har hon fått höra också och då blir hon så stolt att hon klarade av det! Duktiga flickan min!

Efter duschen så var det raka vägen in i sängen. Men hon har dock inte somnat än, hehe. Men jag bryr mig inte, hon ligger där inne och tittar på saltkråkan i godan ro. Älskade unge! Älskade ungar! I love you to the moon and back!

Avslutar nu med en bild på mitt yoghurtmonster! Ha en fortsatt trevlig kväll gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0