En regnig morgon!

Vaknade till regn slående mot rutan och en dotter som stod och ropade att hon ville ha välling klockan 06.42 imorse. Hade inte tackat nej till en timmes sömn till. Men det var bara masa sig upp, göra välling, byta blöja på Molly och sen satte livet igång. Hade dock önskat att det inte hade regnat idag när man ska vara ensam med ungarna. Det är så himla dåligt väder och Tindras galonbyxor är på dagis. Kan bara hoppas att det spricker upp sedan. Och ska man tro yr.no (som oftast brukar ha rätt) så ska det i alla fall sluta regna runt 11-12 tiden idag. Då kan vi i alla fall vara ute!



Kan ju i alla fall hoppas att det stämmer. Då kan vi gå ut en sväng innan middagen och sen kan vi  ju även gå ut efter middagen! Jesper åker ju och jobbar.

Appropå middagen tänkte jag försöka mig på en egen version av köttfärssås idag. Tänkte använda mig av färsk vitlök. Mer säger jag inte nu. Får passa på att äta mat med vitlök i när inte Jesper är hemma, då han hatar det! Men det blir nog gott, får jag hoppas.

Funderar på om lillan håller på att bli sjuk, ja Molly alltså. Hon vaknar flera gånger per natt och hon hostar lite. Och hon ligger för övrigt redan och vilar för första gången idag. Kan ju dock bero på att hon vaknar så ofta på natten. Hon kändes även varm när hon vaknade imorse, men jag tog tempen på henne och hon hade bara 37,6 så det är då ingen feber ännu. Hon ligger oftast runt 37,2-37,7 när hon inte har feber. Nåja, det är bara avvakta och se. Jag hoppas verkligen inte att hon är sjuk på tisdag i alla fall. För jag måste ha henne på dagis då! För då ska jag ju till studievägledaren. Ooh, min vanliga tur.. Nää, hon kommer inte vara sjuk då! Det bestämmer jag nu!

Men nu ska jag mysa med min stora gumma!
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0