Troja, fina Troja!

Efter att ungarna lämnades på dagis så gick jag och Troja bort till tennisplanen. Min idé var att träna, så det gjorde vi också! Troja var däremot inte riktigt med på noterna i början, men jag var envis. Ser ingen mening med att ge upp. Så vi trixade vidare och hon ville bara busa. Så jag plockade av henne kopplet och gick runt där inne och hon följde efter som en svans. Sen tog jag på henne kopplet igen och så gick vi runt ganska sakta, mest för att känna på det innan vi började springa. Då gick det hur bra som helst, då fattade hon vinken ordentligt, hehe. Så vi sprang några varv, gjorde några diagonala svängar och ställde upp oss jättefint! Så länge jag inte rör henne när jag ställer upp henne står hon hur fint som helst, men ska jag hålla upp svansen, fixa ett ben eller nånting så sätter hon sig ner och man får börja om från början. Men träningen börjar hur som helst att kännas bättre, så det ska nog gå bra detta!

För er som inte vet vad vi pysslar med så är det ringträning/utställningsträning, om man kan kalla det så? Jag försöker hitta en bra takt att springa med Troja i en ring. Våran första utställning blir en nationell utställning i Lidköping den 7 maj. Ska bli väldigt spännande faktiskt! Sen ska vi även på en inoffare ute på Orust den 28 maj.


När vi hade tränat färdigt och jag bestämde mig för att vi skulle gå hemmåt så mötte vi grannarna Helena och Alexandra. Alexandra har en (med reservation för att säga fel, tycker alla är så lika) amstaffhanne. Troja kryper genast ihop och tyckte inte alls att han var jätterolig att möta. Jag hade satt mig ner vid det laget och jag hälsade på han. Troja morrade och var ihopkrupen hela tiden, småskällde lite och smög omkring bakom mig. Men så fort han vände ryggen till och gick och nosade någon annan stans så spetsade hon öronen och kikade vad han gjorde, då blev hon väldigt intresserad. Men det gick bra, vi satt kvar på backen ett tag och Troja kom fram då och då, pussade på mig och buffade lite med huvudet på mig och sen fäste hon återigen blicken på Alex´s hund (kommer inte ihåg vad han heter om ni undrar, haha!). Men sen gick vi hemmåt. Tror allt detta tog lite på krafterna för nu ligger hon och stensover här i soffan bredvid mig. Lilla tokfia. Det är bra att hon vilar, för om ca. 1 timme ska vi ut i skogen och busa! Hon får samla lite krafter, hehe!

 


Kommentarer
Postat av: Alexis

Vilken underbar fotoblogg vännen! =) Du har stor chans att kamma hem 500kr från nelly.com



Spana in min tävling på http://ekkis.se/2011/april/tavling-for-fotobloggare.html



Ha det bra

2011-04-14 @ 14:48:21
URL: http://ekkis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0