Dag 2 - En person jag vill träffa just nu

Detta har jag ju nyss skrivit/visat bild på så ni vet ju redan. Jag ser verkligen fram emot när min mor kommer hit. Ja självklart även lillasyster Jennifer som kommer samtidigt. Datum är väl inte riktigt bestämt än men förmodligen runt 25-26-27 maj skulle jag tro. Eftersom utställningen ute på Orust (även blandrasutställning, en inoffare) är den 28 maj så blev dom sugna på att även ställa ut lilla Nomi. Plus att vi har ju nästan sommar i slutet på maj så då blev dom ännu mer sugna, för hemma i Piteå så har träden knappt fått knoppar vid den tiden. Så jag längtar tills dess!

Sen tänkte jag även passa på att be om ursäkt för det dåliga bloggandet igår. Men jag hade helt ärligt inte tid att sitta här och blogga. På morgonen var det ju fullt ös med ungarna, sen åkte jag och Tindra på familjejympa. När vi kom hem så bestämde vi oss för att åka ut till Orust och hälsa på Nixuz och Julia en sväng så vi klädde på ungarna och stack. Tog en promenad där ute på en timme. Men den svängen hade nog inte tagit en timme om vi inte haft Tindra som gick hela vägen själv, hehe. Stannade och klappade en häst och Tindra började tjata om att hon ville rida på hästen. Så nån dag ska vi åka ut till Jespers syster Ida, som har egen häst, så Tindra får rida. Det lovade hon när dom kom förbi på en blixtvisit igårkväll. Hade tänkt stanna en liten stund där ute men då fick Molly för sig att skita så att blöjan läckte och vi hade givetvis inget ombyte med oss, haha, smart drag där! Vi borde ju ha lärt oss något med två småttingar i huset kan man ju tycka! Så vi bytte blöja och åkte hem. Då blev det bara att busa lite med ungarna, fundera på vad vi skulle äta till middag men kom inte fram till nått fören Molly hade gått och lagt sig, vi bestämde oss för thaimat! Så jag åkte och hämtade upp Krewer, beställde mat, köpte cola, hämtade maten och åkte hem. SMARRIGT VÄRRE!!

Sen blev det mys till melodifestivalen. Om jag ska skriva lite om den så tyckte jag faktiskt att detta var den bästa omgången hittils! Och båda mina favoriter gick vidare till globen! The playtones och Eric Saade! Och precis som Krewers..kusin(?) sa, han är ju lammkött! Haha! Men jag ser faktiskt fram emot melodifestivalen nästa lördag, då ska Linda Bengtzing vara med och hon gör ofta ett ruskigt bra framträdande med bra låtar!

Vad händer idag då? Förmodligen inte så himla mycket då det var 18 minus ute. Men Jesper ska åka och jobba och sen får vi se om jag får sällskap ikväll. Till middag idag blir det korvstroganoff med ris. Vi får väl se hur dagen blir. Jag behöver även tvätta som en tok idag. Så det får nog bli en innedag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0