Dagens händelser + foton & en film!

Vad har vi gjort idag? Jaa, får man säga att jag har varit rätt effektiv idag kanske? Jag började morgonen med att städa. Gick och plockade leksaker högt och lågt, slängde kläder i tvätten och plockade våtservetter efter ungarna. Hade bara Molly vaken. Tindra gjorde ju en raketsovning och blev väckt av mig 08.30! Anledningen att hon blev VÄCKT då var att jag var tvungen väcka Jesper som skulle till vårdcentralen och hon sov i våran säng. Hade jag inte behövt väcka Jesper hade hon lätt sovit till 9, minst! Hon var lite trött skruttan, hehe.

Som sagt, då väckte jag Jesper. När han klev upp gick jag ut med hunden en snabbis innan han skulle åka. När jag kom tillbaka så dammsög jag och sen även skurade, vek tvätt och slängde in en ny maskin. Jesper kom tillbaka från VC och hade tydligen inte fått tillbaka sin halsfluss, var bara nått virus. Då gick han och lade sig en stund för att orka jobba inatt, då somna även Molly efter en bajsning. När dom vaknade ca. 1½ timme senare så begav jag och Troja oss ut för att möta Krewer och Thea. Dom fick springa löst i fårhagen medan vi gick runt där, när vi kom ut fortsatte vi promenaden runt en sväng på kurveröd och var ute i ca. 1 timme och 20 minuter. När jag kom hem busades det med ungarna och mat beställdes. Skulle bli för stressigt annars och Jesper hade aldrig hunnit få i sig mat innan jobbet annars. Aja, skit samma. Det var i alla fall sista pizzan för denna månaden, hehe. Sen var det dags för Jesper att åka till jobbet!

Så nu har jag och ungarna roat oss (läs: mig!) med att ta lite bilder. Försökte hänga upp ett lakan för att få en renare bakgrund. Men, jag har sagt det förr och säger det igen, det är fruktansvärt svårt att få två ungar att titta in i kameran samtidigt! Och ännu svårare är det att få dom att sitta stilla, haha! Blev inget vidare resultat heller, men det får ni se själva! Men först kommer ett par bilder jag tagit innan. Jag slänger in alla i turordning.. Utomhusbilderna var ett par dagar sen..






Tindra var bergsbestigare, hehe! Dessa bilder är tagna för ett par dagar sedan.








Dom var rätt ointresserade..


Tindra ville hålla Molly i handen, Molly var dock mer intresserad av katten..


Tindras nya favoritplats!


Molly ville givetvis testa hon med!


Molly är ute och går!


Petskydd är den bästa uppfinningen! För Molly vill verkligen peta in fingrarna där! Hujja mej om vi inte haft petskydd.. Hemska tanke..

Nu försöker jag även få in en film här..men det verkar inte funka..ska testa igen..
Näpp, det funkar inte.. Blogg.se I LOVE YOU! Haha! Men klicka in här på länken istället då: http://www.youtube.com/watch?v=PGC8rWfpnsc 
Jag lyckades nämligen få på FILM att Molly går! Haha! Det går lite stappligt, minst sagt. Men hon blir lika lycklig varje gång hon förstår att hon kunde gå!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilka jättefina bilder! Häftigt att de är så pass olika varann ändå.

2011-02-02 @ 23:32:43
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0