Bilder och julstök!

Ja, jag håller på att städa bort julen nu. Är så less även om jag inte ens hunnit njuta av vårat eget julmys. Plockade ju fram det precis innan vi åkte till norrland, var borta i tre veckor och kom hem utan att ha hunnit mysa riktigt. Jag har knappt lyssnat på julmusik för sjutton. Aja, granjäveln barrade som fan så den slängde vi ut igår. Funderar varje år varför jag envisas med en riktig gran när jag VET att dom barrar så färjävligt. Men det skulle aldrig falla mig in att köpa en ful plastgran! Då är jag hellre utan gran.. Ska jag ha en fakegran så får det bli en svart. Ingen annan färg! För då är det ändå lite coolt och kan bli snyggt. Nåja, nogtjatat om granar. Jag har bytt gardiner och plockat bort ALLT juligt i vardagsrummet och även plockat bort alla tomtar förutom dom i Tindras rum. Sen har jag även plockat ner gardinerna i köket och ska sätta upp nya där. Sen är all jul borta för iår, tack och lov! Bara ett år kvar till nästa gång och jag har redan ångest!

Nu till bilderna då? Jag och Troja var på en långpromenad förut idag. När vi kommit en bit på vägen hittade hon en upptrampad stig som hon ville utforska. Så sagt och gjort vek vi av in i skogen! Dår hoppade hon och studsade i djupsnön, nosade på rådjursspår och allt möjligt. Innan dess hade vi redan sett några rådjur (2 stycken) som hamnade på bild..





Sen fortsatte vi vidare. Hade tänkt släppa henne lös på ett ställe, men där var det så många ungar som åkte pulka så vi gick vidare. Här nedan står hon och spanar på alla barnen.



























Jaa, som ni ser har vi haft ett riktigt fint vinterväder idag! Jaa, nästan vårväder! Har väl haft 1-2 minusgrader och strålande sol hela dagen! Det har blåst lite men inte alls farligt mycket så riktigt härligt har vi haft. Strax efter den sista bilden togs så höll både jag och Troja på att skita i byxan för då hoppade de två rådjuren (från bild 1 och 2) fram från skogen! Troja skäller högt en gång sen står hon bara och spanar efter dom. Men dom försvann ganska fort. Så då vände vi hemmåt igen och det blev en promenad på ca. 60 minuter. Skönt var det!

När vi kom hem så åkte Jesper och Samme för att skjutsa Alex till tåget. Hon skulle hälsa på Angelica i Vargön. Efter det blev det mat och sen begav vi oss ut igen. Tindra ville åka pulka och Troja var på riktigt bushumör! Herregud vad hon har sprungit i den djupa snön på ängen! Och kul har hon haft! Ja Tindra med för den delen. Hon har nog aldrig skrattat så under pulkaåken som hon gjorde idag, hehe! Så några av följande bilder är lite suddiga. Ena anledningen till detta är att Troja springer och sen hade det börja skymma så det fick bli rätt långa slutartider..i alla fall för långa för att hinna få skärpa på en springande hund, hehe!

















Jesper och Tindra byggde en snögrotta också. Eller snarare var det Jesper som grävde och Tindra engagerade sig i att titta på! Sen var det ju roligt att krypa in i den grottan också. Molly somnade i vagnen så hon fick sova en kvart eller nått, tills vi kom in. Det var ju nästan sängdags, hehe. Behöver jag säga att Tindra var trött efter närmare 2 timmars lek utomhus? Hon ville inte ens ha nattvällingen. Dessutom vägrade hon vila middag idag med så klockan 17.30 gjorde hon natt frivilligt. Jag hann inte och kunde inte stoppa henne heller.. Hon lade sig i sin säng och bad om nappen och snutten och ville kolla på tv. Det gjorde hon och fem minuter senare så sov hon! Gullungen min då..

Nu gör vi faktiskt inte så mycket. Funderar nästan på att sova snart. Är alldeles seg och jag tror att jag håller på att bli sjuk igen. Jävla skit om så är fallet! Men ha en fortsatt trevlig kväll! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Vilket härligt väder ni verkar ha, ska inte klaga själv för i går så hade vi -6 och i dag så är det -9 så det känns ju som blida. Troja verkade då ha lika kul som Tindra. Jennifer har sovit här i natt och vi ska åka till gammelmormor sedan och förhoppningsvis så ska vi titta på lägenheten, men jag hör av mej// Kram mamma

2011-01-03 @ 08:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0