Intervju, bus och bilder

Ska vi börja med intervjun då? Jaa, som jag skrev tidigare så var jag på anställningsintervju idag. Tog tio minuter sen var det klart. Dom kunde inte erbjuda mig jobb eftersom jag inte kan jobba kvällar. Hepp.. Så det var skit med det..

När jag kom hem så klädde vi på oss och gick ut och busade lite i snön. Molly kröp runt och började klättra i snökarmarna, hehe. Efter ett tag fick även Troja komma ut och leka lite. Var ingen annan ute då så vi hade henne lös. Det byggdes snögrottor och käkades snö (detta stod givetvis Tindra för..), drogs och åktes pulka och hade allmänt mysig. Tillslut blev dock min lilla dam (Molly) trött så jag tog ut vagnen och hon satte sig där och mös. Då gick Tindra och Jesper in och jag och Molly gick på promenad med Troja. Då somnade Molly så gott i vagnen och fick sova ute en stund. Tog lite bilder från våran utevistelse.


Tindra hämtar pulkan! Hon hade en plan..


Och den planen var att dra lillsyrran i pulkan! Hon försökte även självmant att lyfta i Molly i pulkan, haha! Snällaste storasystern ever!


Molly trivdes i pulkan och skrattade och tjoade medan syrran drog henne, hehe.


Sen ville även Tindra åka pulka så jag drog dom! Och det var lika roligt det!


Sen kröp Molly iväg på egna äventyr. Hon skulle ha tag i katten!


Och Turbo hoppade upp i snödrivan och Molly ville självklart följa med! Det var riktigt spännande att krypa runt i snön!


Tindra har min halsduk på sig om ni undrar. Jag hittade inte hennes fuskpolo..vette sjutton vart den tagit vägen!




Märkte dock att Mollys overall snabbt blir blöt. Dock blev den bara väldigt blöt på utsidan för innuti var den fortfarande torr. Men blir det ännu slaskigare så lär den inte hålla tätt. Tyvärr tror jag att Tindras overall från förra året kommer bli alldeles för stor.. Men vi får se helt enkelt. I värsta fall kommer jag bara dra över ett par galonisar över overallen, kommer INTE köpa en ny overall som max kommer användas 2 månader typ..


Snögrottan fick även Molly pröva sitta i. Det var nog lite otäckt tror jag..hon såg mest chockad ut, haha!


Myser i vagnen!


Troja gjorde en störtdykning när hon fick syn på katten! Hon skulle fram och busa ju! Och dom busar faktiskt tillsammans ibland, när Turbo känner för det..


Här kommer jag! Snöig hund, hehe!


Finaste vovven!


Turbo åkte pulka BOKSTAVLIGT talat! Han hoppade i pulkan varpå den började glida ner för den lilla nedförsbacken den stod i, haha! Gud vad jag började skratta när jag såg det!




Tittut! Haha!


Det var otroligt roligt när hon upptäckte att man kunde krypa rakt igenom. Även Troja testade på detta med att gå i tunnel och hon var lika glad som Tindra, hehe.



Jaa, detta var alla bilder från idag. När vi kom hem så sov ju båda barnen som sagt. När dom vaknade så gjorde jag middag som bestod av wok med nudlar till. Enkelt snabbt och gott! Molly glufsade i sig ganska mycket även om grönsakerna var lite svåra att bita av. Hon har ju fått massa tänder men inte tillräckligt. Grönsakerna var nog lite för hårda/sega att bita av. Men jag måste komma ihåg att ta fram kameran nästa gång hon ska äta, för hon har sin egna stil. Hon tar upp tallriken med händerna och stoppar ner ansiktet i tallriken och äter, hehe. Ser lite roligt ut faktiskt.

Kan även bjuda på en liten film på Tindra och Molly när Tindra drar henne. Det gick dock lättare för henne när hon kom upp på andra sidan, men det har jag inte på film. Stängde av för att hjälpa henne upp för backen så det är egentligen inte så mycket att se. Men kör till!



Jaa, vad kan jag mer skriva då? Imorgon åker syrran och hennes kille hem. Förhoppningsvis är väl inte deras tåg inställt då Alex börjar skolan på måndag och Samme börjar ju om på jobbet. Hade nog inte varit så uppskattat om dom ringde och sa att dom blivit kvar här, hehe. Så imorn händer nog inte så mycket mer än så. En långprommis med vovven och bara vara hemma skulle jag tro. Nu ska jag dock sova alldeles strax. Först en kvällspinkrunda med Troja såklart! Sov gott så skriver jag garanterat imorn!

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

va tråkigt att de inte blev någe jobb :(

va vare för jobb du sökte? :)

2011-01-08 @ 09:21:22
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0