Dagens händelser!

Dagen började väl egentligen med besök på vårdcentralen. För innan det hände inte så mycket. Tindra hade inte fått tillbaka sin uvi i alla fall utan hennes kisseri beror nog på nått annat. Men grejen är den att hon har ju börjat lära sig mer att hålla sig, lääänge! Och då har jag en misstanke på att hon ibland håller sig längre än vad hon egentligen klarar av och då kissar hon ner sig. Aja, vi får se helt enkelt. Det är väl någon trotsperiod hon är inne i med. För hon vill verkligen inte kissa när fröknarna ber henne heller. Men det löser sig säkert. Vi får kämpa på helt enkelt.

Mitt besök på vårdcentralen tog ännu längre tid. Det kollades öron och togs stick i fingret för att ta reda på varför jag är så jäkla yr. Men blodvärdet var bra - 128 - och snabbsänkan visade inget speciellt heller. Men lågt blodtryck har jag, fast det visste jag ju egentligen. Jag hade 105/65 och han uttryckte sig verkligen med att jag var lågtryckare. Så då finns det ju inte så mycket att göra. Kan ju bara hoppas att man kan få upp trycket lite genom att motionera mer regelbundet, men det är dock inget jag tror stenhårt på.. Angående yrsel så såg han att jag hade en aning med vätska innanför trummhinnan på höger öra, antagligen berodde det på den jobbiga förkylningen jag har. Och alla vet ju att öronen och balansnerven är som sambos. Så han sa att jag förmodligen har ett jobbigt virus som sekundärt även satt sig på balansnerven. Yrseln kunde jag känna av veckor framåt men den kunde även sluta imorn liksom. Så det var ingen fara även om man kunde uppleva det väldigt obehagligt. Sen kunde jag även ha migrän, för jag fick en tryckande huvudvärk bakom ögonen igår och vaknade med ännu värre imorse. Så det var en salig blandning som man bara kan vänta ut liksom. Men skulle jag däremot börja spy mycket, pga yrseln eller så, och inte få behålla varken mat eller vätska, då behöver man in akut för att få dropp. Men det ska vi väl förhoppningsvis klara oss ifrån. Men till råga på allt har jag ju mensvärken från helvetet! Bara det gör mig spyfärdig.. Men men, den går väl över den med.

Nu ska jag fortsätta glo på tv. Förlåt att ni inte fått så mycket bilder det senaste, men jag har verkligen inte orkat! Och just det, jag fick order om att inte träna heller. Bra att vi precis skaffat träningskort då?! Skit! Fast han sa även att det förmodligen inte är någon fara så länge man utesluter hastiga rörelser. Så jag kan nog gymma lite försiktigt i alla fall. Blir nog bra!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Det var ju bra att det inte var någon fara med Tindra så att du slipper ge henne medicin. Och som jag sagt tidigare så är lågt blod tryck som vi i släkten får leva med, så är det Saknar er massor men jag kommer ju ner i Maj, så ni kan ju börja skriva en önske lista med vad ni vill att jag ska göra, men som det verkar så kommer jag och Nomi nog ner själva, och då har jag ju inget här uppe som jag behöver passa så då kan jag ju stanna så länge ni vill ha mej där nere. Nåja det löser sig, bokar då resan i slutet av mars, kanske kan få tag på biljetter på tradera då dom auktionerar ut en massa varje månad och som sagt flyg är inget allternativ nu när Nomi ska med. Oj va skoj Troja och hon ska ha det, Nomi är ju 6 månader då. Nåja detta vart ju en hel roman som vanligt. Och tack!! Du vet vad jag menar. Och det betyder så mycket nu! Krama nu mina älskade barnbarn och många kramar till er!! //mamma

2011-03-03 @ 19:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0