God morgon!

Idag bestämde sig Molly för att vi skulle göra morgon klockan 6! Då väckte hon Tindra och då var det ju redan för sent. För när Tindra ser att det är ljust ute så är det automatiskt morgon! Nåja, det gör inte så mycket faktiskt. Tindra var lite rolig igår vi sängdags. Jag hade precis lagt dom och vad tror ni Tindra hörde då? Självklart var det en dag som glassbilen skulle plinga sin välkända melodi här ute på parkeringen. Så Tindra kom utrusande ur sitt rum och skrek "glasslapbilen" (glasslastbilen - som hon säger). Och jag bara tänkte "åh neeej!". Trodde aldrig att jag skulle lyckas få henne att somna. Men jag lade ner henne igen och sa att den inte var hemma hos oss idag utan hemma hos någon annan. Då blev hon aningens besviken, men hade jag klätt på henne och sprungit ut hade han hunnit åka! Så jag lade henne och sen sprang jag ut till glassbilen själv (Malin K var här så ungarna blev inte ensamma ifall ni undrar!). Köpte bara en småpinnemix och sen gick jag in igen. Då gick jag in till ungarna, som fortfarande inte somnat, och sa att om dom sover nu kanske dom får en glass imorn. Då tog det två sekunder och sen sov bägge två. Det är väl tillåtet med mutor som förälder? Hrmhrm! Tindra verkar dock ha glömt att jag sa det, för hon har inte frågat efter en glass ännu.

Idag ska det fortsättas att greja så uppdateringen lär nog bli lite svag även idag. Men först - promenad efter att jag lämnat kidsen på dagis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0