Jag har nog bestämt mig!

Nu har jag nog bestämt mig för vad jag ska göra med mitt liv. Jag ska bli barnmorska! Men jag har några år i skolbänken framför mig först. Först och främst måste jag ju läsa upp några ämnen på komvux/vuxenutbildningen. Sen är det 3 år till sjuksköterska och ytterligare 2 år till barnmorska. Men det verkar vara ett otroligt roligt jobb och framförallt väldigt stimulerande. Så nu ska jag sätta mig och maila till en studievägledare på muxenutbildningen och se om man kan få komma och prata med dom. Kanske dom kan hjälpa mig med att komma in och framförallt så vill jag ju plugga heltid så att man slipper ha något som helst att göra med arbetsförmedlingen! Så nu har jag skapat en ny kategori som heter "Studerande". Så nu ska ni få följa med min resa mot målet. Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejja gumman!!

Det klarar du utan problem,, jag tror på dej!! // Kramar mamma

2011-03-29 @ 15:05:33
Postat av: Emma H

Kör på bara! Det verkar onekligen vara ett väldigt häftigt och roligt och givande jobb. Ingenting för mig som har svårt för sjukhusmiljöer och kroppsvätskor (hihi), men jag kan verkligen förstå tjusningen i det.



Härligt att känna att du har bestämt dig. Du kommer klara det galant!

2011-03-30 @ 20:12:21
URL: http://sitamoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0