Sjukstuga och svar på tal!

Ja det har faktiskt varit en ganska händelserik dag idag. Eller i alla fall nu på kvällen. Men jag ska däremot inte berätta vad som hänt med tanke på de inblandade! Men vi har varit ute en stund i det vackra vädret och varmt har det också varit! 10,6 plusgrader visade mätaren som mest, hur gott som helst!

Molly har dessvärre gått och blivit sjuk igen. Febern ligger på runt 39 och hon fick ipren innan hon lade sig. Lite hängig och mammig har hon varit hela dagen och sovit väldigt mycket, för att vara henne! Men sånt är tillåtet när man är sjuk. Får väl se hur hon mår imorn. Kan ju alltid hoppas att hon är lite piggare så att vi kan ta oss ut. Men samtidigt är man rädd att man går ut "för snabbt" så att det slår tillbaka liksom. Nåja, det återstår att se imorn. Annars lär ju Tindra klättra på väggarna eftersom Jesper jobbar, så en av oss kan inte gå ut.

Sen blev jag lite ställd tidigare idag. Fick ju höra att vi aldrig brukar laga någon avancerad mat. Näe, det kanske stämmer, men varför är då frågan? Vill vi inte? Kan vi inte? Ja, jag har svaret! Vill ni veta? Jo, av den enkla anledningen att vi hämtar ungarna vid 14-tiden på dagis och har vi inte handlat så måste vi göra det när vi hämtat dom. Jesper behöver äta middag absolut senast 15.30 för att han åker till jobbet strax efter 16-tiden. Vem fan hinner laga en avancerad måltid på mindre än 1,5 timma? Okej om man är hemma hela kvällarna hela familjen och kan äta mellan 17-19, då hade det varit en helt annan femma! Och även om vi skulle storhandla en gång i veckan så blir det inte att köpa hem nått mer avancerat än att det går att slänga ihop på mindre än en och en halv timma. Och på helgerna lagar vi ofta något godare såsom tacos eller en fin ryggbiff - det passar oss alldeles utmärkt! Och sen är det ju kanske inte alla som gillar en maffig köttgryta med 30 olika ingredienser med bland annat vitlök (som Jesper för övrigt HATAR!), rotfrukter och grönsaker. Nä, vi prioriterar helt enkelt att lägga våran tid åt varandra och framförallt att umgås med barnen istället för att spendera timmar i köket! Visst, Tindra kanske skulle tycka det var roligt att hjälpa till att skära gurka eller så, men hon är inte vidare intresserad av att hjälpa till mer än att stå och titta på. Sen kan jag väl erkänna att jag inte är speciellt intresserad av matlagning i största allmänhet, speciellt inte när det mesta (av avancerad mat) innehåller just grönsaker eller så. Så detta kanske räcker som svar på tal? Eller vad ska man säga annars..? Det är ju sanningen i alla fall..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Bra tal föresten, vad ska man säga är avancerad mat i dag?? är det sådan mat som tar lång tid att göra eller är det mat med en massa olika grönsaker,pasta kryddor eller så?? nä kör på du, du lagar varierat och bra mat spela roll om det inte tar så länge i dagens tider så behöver inte matlagning ta flera timmar och släkt och vänner behöver inte komma hem till mamma och pappa på "söndagstek med efter rätt" nä nu kan man umgås och äta gott över en tacos eller när vädret tillåter en grill ute, visst jag tycker om att laga mat men vilken tur att min dotter inte gillar det lika mycket som jag, för va skulle jag då få sämma bort min svärson med dom få gånger vi träffas, nu vet jag att svärmors skinkstek duger lika bra som oxfile och föresten så äter hela familjen det,, så nä det är faktiskt upp yill var och en vilken och hur vi lagar maten... allt blir bra bara vi själva är nöjda, och Malin du är ju faktiskt ruskit duktig på mat, jag blir stolt över dej i bland när du skriver vad du lagat// Kram mamma

2011-03-20 @ 09:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0