Dag 12 - Mitt drömbröllop

Jag har egentligen redan haft mitt drömbröllop. Det var lite spännande att hålla det hemligt och bara ha två vittnen. Gifta sig i rådhuset, som tog 5 minuter, gå ut och äta på en fin restaurang och sedan ta en krogrunda. Det var jättekul faktiskt.

Men om man ska dra till med något har väl varenda tjej (nästan i alla fall) drömt om det sagolika princessbröllopet? Det har i alla fall jag en gång i tiden. Med en långt vit klänning, en fin slöja, håruppsättning och sminkning, fixade naglar och en brudbukett. Jag ser till och med min brudbukett framför mig. Den hade bestått av vita rosor, lite grönt och med pärldetaljer. Min favoritblomma är rosor. Min klänning hade nog sett ut ungefär såhär:


Bröllopet hade förmodligen ägt rum i en fint dekorerad kyrka, självklart dekorerad med rosor. Eventuellt hade den ägt rum utomhus, kanske ute på stugan på mjoön. Tjaa, det finns ganska mycket man har drömt om. Men ett sånt bröllop hade gått på flera tusen! För sen ska ju festen ordnas med. Med allt vad det innebär!

Men jag är ändå lycklig över det bröllopet vi hade! Jag älskar dig gubben!


Kommentarer
Postat av: Karoline

Nämen har ni stuga på mjoön? Har jag missat det?! Vars någerst på ön har ni den? Vi har längst ut på udden vi =)

2011-03-09 @ 08:59:43
URL: http://karolineceder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0