Olycksdrabbad eftermiddag!

Stackars lilla Molly.. Mina mamma-skills sjönk ganska brutalt för en halvtimme sen. Dom sjönk så kraftigt att jag fick ringa till Jesper och be honom att skilja sig och begära vårdnaden om barnen. Nej, jag skojar inte, jag gjorde det! Han hade precis åkt till jobbet och jag och ungarna satt i soffan och kollade på Sammys äventyr. Tindra sprang iväg för att kissa och jag och Molly blev kvar i soffan. Då kryper Molly iväg för att ta syrrans plats, sen sätter hon sig upp ganska snabbt med ryggen mot soffkanten, kastar sig bakåt och flyger in med bakhuvudet i soffbordet med en rejäl smäll! Bordets kanter är inte vidare mjuka och rundade utan rätt hårda och det resulterade i att Molly fick ett jack i huvudet och blödde. Vi var snabbt in på andra toan så jag kunde tvätta och kolla så att det inte behövde sys. Men det var inte djupt utan mest ytligt, vad jag kunde se, och hon blödde ju inga mängder direkt. Ringde även 1177 (sjukvårdsrådgivningen) och hon sa att det förmodligen inte var någon fara men att om hon ville sova (vilket dom oftast vill efter en sådan smäll) så får hon göra det i ca. en halvtimme, sen ska man väcka henne och kolla så att hon inte är otroligt svårväckt för då får man ringa ambulans typ.. Och kolla så hon inte börjar må illa och spy och att hon får i sig mat. Hon åt då en hel flaska välling innan hon lade sig och har inte börjat må illa än.. Men jag ska snart gå in och väcka henne och se hur hon verkar må. Men vill hon sen fortsätta sova så kommer hon få göra det för hon har varit trött sen hon kom hem från dagis..

Men fy vad dåligt man mår! Det värker i hjärtat! Varför tog jag inte tag i henne som jag alltid gör annars? Jag hade nog inte hunnit då det gick otroligt snabbt men ändå. Man skyller ju på sig själv! Usch och fy! Stackars barn..

Kommentarer
Postat av: Eva

Stackars liten och dig med. Det är så hemskt när sådant där händer och det händer ju så fort. Låter ju dock som om det gick bra med henne då.

2011-05-02 @ 19:42:35
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Anonym

aa fyy, det är hemskt när sånt händer!!

För två veckor sen så busade Svea och jag i sängen och helt plöstligt flög hon på mig på nått konstigt sätt (allt gick så fort) och jag skulle ta emot henne men var för långsam, eller så var hon för snabb, och hon får min nagel på hennes nästipp och även på insidan av näsan så hon fick värsta jacket och det började blöda.. Och hon blev så ledsen, och jävlar va värdelös jag kände mig!! Jag började storböla och kunde nog inte sluta på 20 minuter.. Hade så dåligt samvete!



Jaa, så nu vet du det också ;)

2011-05-05 @ 22:43:58
Postat av: Malin

vad dum jag är som inte ens skriver vem jag är!! :P

2011-05-05 @ 22:44:40
URL: http://siljeholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0