Vad är det?

Jag tänkte ge er en fördjupande info om vad det är jag ska plugga egentligen. Så här kommer lite information som jag hämtat från skolan jag ska gå på - närmare bestämt Grebbestad folkhögskola!

Färg, form och photoshop. Tryck och printa. Fota solnedgångar över havet. Skriv ett vykort hem på nytt sätt. Jobba med grafisk design och komplettera dina betyg i allmänna ämnen.
Grafisk kommunikation
På Allmän kurs med Grafisk kommunikation läser du valfritt antal allmänna kurser som till exempel svenska, historia, matte. Utöver det läser du grafisk kommunikation två dagar i veckan.

Nya metoder och klassiskt hantverk lägger grunden för dina designkunskaper. Du får lära dig programmen InDesign, Photoshop och Illustrator. Vi arbetar med illustration och du får kunskaper om material och teknik. Detta kombineras med olika former av trycktekniker som screentryck och djuptryck. I kursen ingår även fotoundervisning då vi bland annat provar på studiofotografering. Utöver det får du skriva både litterära och journalistiska texter.
Våra ämnen
Mediekommunikation
Grafisk design
Foto, digitalt och analogt
Illustration
Färg och form
Textproduktion
Workshop-baserat arbete
Bild och form


Jag tror att det kommer bli riktigt intressant och man lär sig nog rätt mycket! Samtidigt är jag lite nervös. Men det ska i alla fall bli riktigt roligt! Sen kommer jag ju även plugga upp andra ämnen som sagt. Matte B är prio 1 och så har jag tänkt läsa Naturkunskap. Sen får vi se om det även blir Engelska C. Jaa, vi får se helt enkelt. Jag ska klura lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0