Sur!

Ja, jag blev så sur när jag klickade mig in på blogg.se förut. Sidan såg helt kaputt ut och det fanns inte ens en inloggningsruta. Då kom min man med den smarta idén att testa med google chrome istället. Nu funkar det ju smärtfritt! Aja, jag får väl skriva några rader. Kommer dock inte ihåg vad det var jag skulle skriva.. Nåja..

Jag skulle i alla fall gå ut och rasta lillvovven här hemma. Men jag var så jäkla sugen på chips och dip. Tänkte först ta bilen, men varför egentligen? Det är ju gångavstånd till konsum på skogslyckan! Så jag tog på mig reflexjackan (HATAR folk som går utan reflexer när det är mörkt!!) och tog på Troja reflexbandet som hon fått i sin julklapp från veterinären när hon besiktigades och sen knallade vi iväg. Jaa, mössa, vantar, skor och termobyxor åkte också på såklart! Så vi gick ner (och upp) för sandersdalar och ner till skogslyckan, jag handlade, och sen gick vi den andra vägen hem (uppför hela vägen). Jag blev helt slut! Min otränade kropp, i tunga termobyxor och i ett ganska gott tempo gjorde mig genomsvettig! Sen att man gick på helspänn för att inte sätta sig på rumpan i denna halka gjorde ju inte saken bättre, hehe. Så jag sa till Jesper när vi kom hem att jag lär nog få träningsvärk! Men det är så det ska vara!

Nu ska jag dock börja om att vara duktig. Och nu kommer jag säga en sån klycha (stavas?) som alla gör varje år. Det kommer bli mitt nyårslöfte! Efter nyår kommer det att vara slut med allt slisk! Jag måste för mitt eget bästa! För jag vet själv att jag kan vara sugen ett par dagar men sen går det över (fram tills man köper nästa godispåse). Så nu ska jag verkligen försöka att INTE köpa en godispåse, eller liknande. Det onyttigaste jag kommer äta, i så fall, är morotsstavar och/eller gurkstavar med dip. Det är ju SÅ gott och definitivt nyttigare än chips även om dippen kan sätta sina spår. Men lite gott måste man ju få ha kvar, haha!

Nu ska jag dock krypa ner i sängen tänkte jag. Ögonlocken börjar kännas tunga! Men först, ett glas vatten!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Du verkar ligga i hård trädning?? jag förstår att det är kul nu när ni har eran fina vovve. Läste ju att ni varit på BVC med flickorna och jag kan förstå att Tindra fick MVG på talet för det är hon ju!! Och Molly växer så att det knakar.. Du får gärna bränna ner bilder från barnen när dom var babysar oxå om det ryms alltså, för jag har nästan inga på dom.. ja ja ska inte skriva en hel novell så kram på er till hela familjen

P.s säg åt Jesper att vi åt upp resten av skinksteken i går (ha ha)

2010-12-17 @ 09:35:47
Postat av: Sophia

Det gör mycket när man har hund :)

Oh, saknar mina vovvsingar :(

Bind inte fast vovven medans du är inne och handlar bara, jättemånga hundar blir stulna nuförtiden :(

2010-12-17 @ 12:27:44
URL: http://sln.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0