En dagens tack!

DAGENS VILL HA: Ett nytt, bättre, objektiv och en till blixt (och en massa annat..)
DAGENS KLÄDSEL: Blir nog leggings, jeanskjol och linne.
DAGENS FRISYR: Uppsatt i tofs.
DAGENS LÅT: Sean Banan - Skaka rumpan
DAGENS PLANER: Potträning
DAGENS SAKNAD: Norrland.
DAGENS DUMMASTE: Det klibbiga regnvädret.
DAGENS I-LANDS PROBLEM: Att mina ungar har börjat vakna före fan..
DAGENS DROG: Hmm..inte mycket..
DAGENS KÖP: Ingenting än så länge men funderar på att köpa en bebispool med tak till Molly.
DAGENS GODIS: Inget!!!
DAGENS HUMÖR: Helt ok men trött..
DAGENS BÄSTA: Att det regnar. Gillar inte klibbigheten men gött med regn när man ska försöka lära Tindra att kissa på pottan.
DAGENS SÄMSTA: Tröttheten..har inte hänt så mycket annat som är dåligt här än.

Sen tänkte jag skriva lite som jag skrev i min träningsblogg innan jag tog bort den.
Jag har nu varit helt utan godis i 3 dagar och utan dricka i 2. Jag kan inte säga att det är lätt för jag är ofta sugen på en smarrig chokladbit! Men jag har hållt mig och faktiskt går det ganska bra. Var nära att ta lite dricka igår när Jesper var på jobbet men jag tog vatten eller apelsinjuice istället *klappa mig själv på axeln*. Så nu ska jag sluta med det där men jag ska ha en "ätardag" i veckan, d.v.s en lördag där jag kan äta lite godis. Men jag kommer äta det med måtta! Sen kommer jag börja ta tag i detta med att mäta och väga mig igen. Men jag har inte varit motiverad att skriva om det bara för att jag faktiskt har gått upp ett kilo i vikt. Fy vad ledsamt det är. Så nu måste jag fortsätta på detta. Och så ska jag försöka ta tag i promenaderna igen. Men det är inte så lätt när inte Jesper är hemma på kvällarna. För det är ju absolut skönast att ta en promenad när vädret börjar bli svalare. Nåja.. Blev en promenad igår i alla fall och det är huvudsaken. Ska faktiskt kolla hur långt det blev. Oj! Det var faktiskt längre än jag trodde. Det var 3,5km dit, haha! Så då kan jag fortfarande känna mig rätt stolt trots att Jesper hämtade mig på spara!

Funderar på om jag skulle ta en promenad idag igen, ut till torp kanske? Men den saken beror helt och hållet på om Tindra fortsätter vara duktig och säga till när hon vill kissa. För då kan hon och Jesper hämta mig där utan att hon behöver någon blöja!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad bra att det går bra med att låta bli sötsakerna. En liten grej att tänka på bara är att apelsinjuice innehåller ungefär lika mycket socker som läsk. Det är nyttigare än läsk på det stora hela, men ur viktminskningssynpunkt är det lika illa.

Ett litet tips bara, ifall du inte visste. =)

2010-07-22 @ 10:34:33
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0