Okej, nu har jag bestämt mig!!

Efter att ha slösurfat runt på olika sidor ett tag så fastnade jag på en. Jag klagar och klagar på min vikt men gör inget större försök att göra den bättre. Jag har funderat på dieter som LCHF och GI men det är ju ingenting för mig med min inställning till grönsaker. Eller inställnig..jag tycker helt enkelt inte att det är gott! Jag äter min gurka, paprika och morötter, men inget mer. Men nu har jag helt hittat ett sätt som jag faktiskt tror kommer funka för mig! Det jag kommer göra är:

- äta regelbundet (detta är nog det som kommer bli svårast!)
- äta mindre portioner
- äta mer frukt (istället för godis och slisk på helgerna kanske?
- dricka mer vatten (som det är nu dricker jag knappt ett glas om dagen, resten är dricka)
- promenera/röra på mig oftare


Jag tror att detta kan funka. Jag kommer inte gå ner 10 kg på två veckor, eller vad nu alla dieter brukar lova. Men jag kommer gå ner i en hälsosam takt, hoppas jag i alla fall. Jag kommer inte sluta äta godis eller sånt men jag kommer begränsa mängden och hur ofta det faktiskt händer. Så imorgon ska jag börja med detta! Jag struntar i att det är torsdag, måste man alltid börja på en måndag? Eller i början på någon månad? Nej! Jag börjar i slutet av oktober, på en torsdag! Det känns rätt! Så är det fint väder (ja jag känner mig själv såpass att jag VET att jag inte går långpromenader i regn!) så kommer jag ta en promenad ner till konsum för att köpa lite frukost, vårat bröd är slut och ingen av oss orkade åka och handla idag. Men är det dåligt väder så tar vi bilen, jag och Molly. Så imorn ska jag få i mig frukost, lunch, middag och kvällsmat, minst! Det är sisådär 2 måltider fler än vad jag äter idag..

Men jag kan ju säga såhär, jag är inte jättestor i maten trots att jag äter så sällan. Vad kan vi ta som exempel..? Äter vi pizza köper jag alltid en barnpizza och äter knappt halva sen är jag proppmätt, äter vi fiskpinnar och mos så äter jag 3 fiskpinnar och en klick mos och sen är jag mätt. Men jag blir ju ofta hungrig och går då kanske och småäter så fort det finns nått hemma som t.ex. chips, godis eller annat slisk. Det är inte bra! Och nu har jag kommit till en punkt där jag vill sluta! Eller sluta var fel ord, jag kommer inte sluta men jag kommer minska ner det. För en chipspåse och en hel skål dip kan jag LÄTT smälla i mig! Fy! Nu känner jag mig äcklad av det istället.

Så nu får ni önska mig lycka till! Imorn kommer jag starta morgonen med en invägning och mätning (ja så fort ungarna fått mat, ny blöja för Molly och lite sånna morgonbestyr) och jag kommer skriva ut allt här även om det tar emot i psyket. Så på återseende!

Kommentarer
Postat av: Millan

Lycka till! :)

2010-10-27 @ 22:43:04
URL: http://javlarondellhund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lycka till, det fixar du! :D

2010-10-28 @ 00:51:28
Postat av: mamma

Hej gumman.

Och herre gud vad jag känner igen mej i vad du skriver, jaf har gjort exakt likadant. Jag vet inte hur många gånger jag har prövat olika bantnings dieter,viktväktarna m.m innan jag fick göra min operation, men jag var ju jätte fet som du vet och det är ju inte du. Du har ju inte många kilo till din ideal vikt. Ett säkert tips iallafall köp en flaska äppelcider vinäger blanda en matsked i ett glas vatten och drick det före varje måltid, det påverkar matsmältningen så kroppen förbränner det du äter fortare, och det har faktiskt en dietist sagt till mej. Och att även dricka vatten före maten är ju bra det med. Men jag tycker du e fin som du e, men jag förstår hur du känner. Gud vad jag längtar till ni kommer, jag har pratat med din mormor och vi ska äta middag och ha lilla julafton hos dom någon gång i dec. Då har hon julpyntat och så. Jag ska prata med Jennifer idag men nog vill dom ju komma. Ja det vart en hel roman detta så ny slutar jag. Lycka till många kramar mamma/mormor

2010-10-28 @ 08:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0