Hittat en hund jag vill ha!

Herre gud säger jag. Jag har hittat en hund som jag vill ha! Kruxet är att jag inte har hittat någonstans i hela Sverige som har denna ras. Lite tråkigt. Och sen kollade jag på ett forum och där var det någon som skrev att rasen är förbjuden i Sverige. FAN säger jag då! Men frågan är ju om man skulle få ta in rasen i Sverige? Eller var kan man ansöka om att få ta in rasen? Den finns ju nämligen i grannlandet i väst, Norge. I så fall skulle man ju kunna åka dit och köpa hunden. Men får man ändå inte ta in den i Sverige så kvittar det ju. Men om någon vet vart man kan ansöka om att få ta in denna ras kan ni ju skriva en rad eller två.

Här är en bild på vovvsingen.

Visst är den fin? Nej det är ingen Alaskan Huskey och det är ingen Sibirian huskey heller. Denna rasen heter Alaskan Klee Kai. Det är alltså en Alaskan huskey fasst i litet format. Jag vill ha en liten hund och jag gillar skarpt Alaskan huskey så varför inte en sånhär? Dom ser ju helt underbara ut! Finns i 3 färgkombinationer och dom finns även i 3 olika storlekar. Jag vill ju ha den minsta. Folk kan fråga sig varför man inte lika gärna kan skaffa sig en vanlig alaskan huskey då, men jag vill ju ha en LITEN hund, som går upp till knäna ungefär. Så jag tror att denna rasen skulle passa. Sen är dom ju så otroligt fina och söta.
  Vart hittade jag denna rasen? Jo jag satt och kollade på TV4 fakta och såg ett program om vargar/varghundar och då visade dom denna. Jag blev helt frälst. Men som sagt, hur ska jag göra? Hur ska man gå tillväga för att försöka få in en sådan valp till Sverige? Hjälp mig någon!

Jag får sätta mig och kolla runt lite till.
Ha en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Underbart fina hundar, skk borde kunna svara på frågan.

Men är den som sin släkting, huskey, så är den väldigt krävande och behöver nog mycket stimmulans ;)

2009-01-03 @ 18:50:27
Postat av: Jessica

Sv; nej haha :D dom är tagna från en hemsida.

Tacktack

2009-01-03 @ 18:51:38
URL: http://jjessicita.blogg.se/
Postat av: NELLI

Tanks! :D



Søt hundbild!

2009-01-03 @ 19:12:18
URL: http://n3lli.blogg.se/
Postat av: Becca

Vilken söt hund!!Underbar!

Jo,det är fint fint med mig.:)

2009-01-03 @ 19:54:48
URL: http://pinkbecky.blogg.se/
Postat av: Thess

hej jag har två alaskan klee kai =)

en tik ifrån norge och en hane jag hämtade i manchester... prinsses Nala och Zeke och de är helt underbara vovvar med massor av personlighet =)

2010-10-25 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0