Liseberg och regnrusk!

Ja idag var det ju egentligen bestämt att vi skulle till skara sommarland. Men efter lite små omständigheter som man får räkna med ibland så bestämdes Liseberg istället. Det skulle ju bli trevligt tyckte jag eftersom att det var 2 år sen vi var där på sommaren. Men vädret ligger inte i våra vädergudars makter. För regner strilar ner så som vi ville att solen skulle skina. Skittråkigt rent ut sagt. Men vad ska man göra? Vi får försöka se det positivt. Regnet gör att det inte blir så mycket folk på Liseberg. Mindre folk betyder INGA KÖER TILL ATTRAKTIONERNA! Det är ju iofs väldigt nice. Men ändå. Blött blött blött. Jesper kommer nog att ta sitt regnstäl och resten av oss kommer att köpa sånna där ponchos skulle jag tro i alla fall. För jag tänker ju inte gå på Liseberg en hel dag, helt dyngsur. Nej tack. Så vi får väl se hur länge vi orkar stanna där.

Tindra ska inte följa med i alla fall. Hade aldrig orkat ha med henne en sån här dag. Så Jespers mamma, syster och bror ska komma hit och vara barnvakt. Supersnällt verkligen! Så vi får hoppas att hon är snäll idag då.

Vad ska vi hitta på imorgon då? Jag är ju lite sugen på att åka på bilmässan i vänersborg. Men jag tror inte att någon annan är det i sällskapet om jag ska vara ärlig. Så vi får nog hoppa över det. Eller rättare sagt så får JAG hoppa över det. Det hade ju varit lite skoj att åka dit faktiskt. För det är ju ändå en så pass stor grej som på sätt och vis är på hemmaplan. Men men, bättre lycka nästa år.

Nej, nu ska jag försöka ta mig en snabbkik innan resten av folket vaknar.
Ha en supertrevlig dag i regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0