Ränner runt!

Ja man ränner då runt hela dagarna. Idag började vi med att åka till farfar. Det var trevligt och egentligen alldeles för kort besök. Men men, vad gör man när man har så många att hälsa på? Han satt i alla fall och berömde Tindra för hur glad hon var jämt, trots att hon blev väldigt gnällig där p.g.a trötthet, men sova skulle hon inte! Men han var i alla fall glad att träffa oss.

Sen åkte vi ut och åkte lite bil i hopp om att Tindra kunde vila en stund innan vi åkte till mamma. Vi åkte ner till ladrike och kollade på min "farbrors" nybyggda hus (han har varit gift med min faster..) där nere. Det är ju som..aa..jag vet inte. Det är alltså en miljonvilla som han har som sommarstuga eller nått. Den är inte liten med andra ord. Såg även att min faster var på stugan, hon stod nere vid bilen när vi var påväg därifrån. Men vi stannade aldrig och pratade. Vet inte om hon skulle känna igen mig och sen vet jag inte vad vi skulle prata om direkt. Jag har inte träffat henne sen jag bodde här uppe och det är ju 6 år sen. Aa, jag vet inte. Det bara blev inte så. Jag vågade nog inte helt enkelt. Aja, sen åkte vi i alla fall tillbaka til Öjebyn, vi glömde ta med matstolen till Tindra. Och sen åkte vi till mamma. Tindra somnade icket!

Hos mamma så hälsade vi på deras nya vovve. Skitsöt! Det var en flatcoated retriver. Det är synd att dom inte alltid är så små för annars hade nog jag också köpt en, hehe. Men jag gillar inte flattar när dom blir stora. Det är inget fel på dom men jag vill inte ha en helt enkelt. Sen käkade vi palt och jag tror fortfarande att jag har lite paltswimen faktiskt. Trött som fan! Jordgubbar blev det till efterrätt. Sen åkte vi hem. Tindra blev bara trött och gnällig så aa.. Då åkte vi hem, gav lillan välling och lade henne i sängen. Hon somnade, sov väl en timme sen vakna hon igen! Då hade hon ju vilat! Haha! Men nu tror jag att hon har somnat igen.. Det låter så. Men det märker vi nog snart..

Nää det får vara allt för idag. Imorrn ska vi till gammelmormor och sen ska vi till mormor. Kanske skriver en snabbis innan vi åker.

Sov gott folket!

P.s. Titta vilket gulligt "husdjur" Pelle har!! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0