Helt galen!

Jaa, jag säger då det! Tindra är helt galen, hehe! Igår satte jag på Arne Alligator för första gången på länge och hon blir helt tossig! HAHA! Hon sätter sig och viftar med armarna som besatt och dansar och skrattar. Helt tokig. Vi ska filma henne sen så jag kan visa er, hehe. Lilla pluttan.

Nu har vi i alla fall bestämt oss vilken vagn vi ska ha. Jesper får som han vill på ett sätt och jag som jag vill på ett annat. Synd bara att dom är så jäkla dyra. Så vill någon vara med och sponsra så är det välkommet! Det blir i alla fall denna vagnen:


Phil & Teds Vibe blir det. Den kändes bekvämast för både Tindra och den lille, och även bekvämast att köra. Den hade nämligen bromsen på handtaget och det känns toppen. Det fanns även en ståbräda att köpa till just denna modellen, man fäster den på ett annorlunda sätt bara. Så sen när Tindra inte vill åka vagn längre så kan vi köpa en ståbräda och det är bra! Det betyder att vi kan ha denna vagnen även som singelvagn ett bra tag. Så jag tror att vi kommer vara otroligt nöjda med denna. Hoppas det i alla fall. Och det positiva är ju att den får bra plats i bagaget som en vanlig singelvagn. Det betyder också att vi inte behöver ha någon panik med att byta bil egentligen. För alla får plats än så länge i alla fall. Men vi får väl se. Det blir i alla fall denna vagnen vilket fall som hellst.

Idag har vi ju varit på samtal på dagiset också. Det blir nog toppenbra där uppe. Dagisfröknarna var supertrevliga och avdelningen såg allmänt trevlig ut så det blir bra. Sen var vi ute på torp och kollade regnställ. Blir att köpa ett i storlek 80. Det är det minsta som finns som jag har sett i alla fall. 80 är rätt stort på henne ännu, till och med vissa kläder i 74 är för stort, på bredden då alltså. På längden är 74 ganska bra i storlek. Så det regnstället ska vi köpa. Sen kollade vi på gummistövlar. Där är minsta storleken 19-20. Men vi får väl köpa det ändå och gardera henne med raggsockar. Hade ju behövt sånna galonvantar också, men känns som att det kan vänta lite i alla fall. Aja, det blir nog bra oavsett.

Nä nu ska jag sätta mig och kika lite.
Ha en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken kanonfin vagn, den kommer era barn att åka som kungar i.

ja du vagnar ÄR dyra, ingen billig affär är det att köpa ny vagn.

Hoppas att du mår bra & att du får en mysig kväll med magen & din familj.

Kramar<3

2009-06-08 @ 19:49:22
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0