Pinan fortsätter..

Nu ska jag fortsätta klaga på min förkylning. Det är egentligen hemskt att man kan klaga så mycket på nått som är så simpelt, det finns faktiskt dom som har det tusen gånger värre. Men men. Nu är det så jag är. Jag gillar att klaga, haha! Mina smaklökar börjar väl sakta men säkert komma tillbaka. Jag kände liiite smak när jag kryddade en varm macka med MASSA MASSA vitlökspulver. Haha, det var gott i alla fall. Vitlök är bra mot förkylning och sen är det ju självklart gott. Det är faktiskt lite tråkigt att inte Jesper gillar vitlök. För jag fullkomligt ÄLSKAR vitlök. Aja, det blir nog bra. Han hindrar ju inte mig ifrån att äta det i alla fall, hihi.

Tindra har i alla fall varit duktig idag. Hon har ätit sin största portion med gröt nånsin! Fast jag får nog ta på mig "äran". För hon krånglar ju som sagt en hel del med maten, och det har ju visat sig hos bvc nu. Hon hade ju bara gått upp 100 gram sist. Men i alla fall, för att återkomma till gröten. Jag satte mig på datastolen, med henne framför mig. Sen satte jag på Arne Alligator på datorn och där satt Tindra, blick stilla, gapade och svalde. Så all gröt gick ner av bara farten! Nu tänker ni säkert "vafan är det för morsa som lär sin unge kolla på "tv" när hon ska äta??". Men då kan jag tala om för er att jag hellre låter henne kolla på det, och äta ordentligt, än att bråka med henne utan arne och inte få i henne hälften ens en gång. Jag har bråkat med hennes mat i närmare 4 månader nu och är ganska less. Hon åt utan protester medan hon kollade på arne, så det tänker jag fortsätta med om det betyder att hon äter bra! Så det så! Säg vad ni vill!

Min kära syster fyller år idag med. Så Anna-Carin, om du läser detta vill jag bara säga GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

Nä nu ska jag gå och ta hand om mitt lilla busfrö!
Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker du är duktig som försöker hitta på bra sätt för att få Tindra att äta, inge kul när hon inte äter.

Jätte fin bild:)

2009-03-01 @ 12:34:25
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sofia

Klart att det är viktigast att hon äter! Efter ett tag kommer hon säkert att äta utan att titta på nåt, men tills dess får du väl lura henne lite! =)



Jättefin bild, ser ut som ett Alla hjärtans dag-kort!

2009-03-01 @ 18:41:16
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Så söt hon är!

2009-03-01 @ 19:20:42
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0