En promenad i solen + en liten hemlighet!

Ja idag har vi varit ute och gått endel. Så jag hade tänkt visa massa bilder innan jag fortsätter skriva..så här kommer bilderna.

















Först var vi uppe vid ett "fall" och fotade lite. På det stället hade det nog varit riktigt fint att fota en modell. Så det ska jag försöka planera in. Sen åkte vi in till parken. Gick och käkade på rådhuscafét. En mumsig kycklingbaguette fick det bli för min del. Sen gick vi en sväng i parken. Tindra var riktigt fascinerad av alla fåglar, haha. Hon satt och skrattade och pekade på dom eller så satt hon helt förstenad som på bilden. Där fick jag även fota fallet vid vattenverket. Nice nice. Men dit in kommer man inte med en modell, annars hade det ju också varit ett ställe. Sen har jag ju bara tagit kort på lite blommor, bin och humlor, hehe. Sen fick Jesper vara med på ett hörn också. Så detta är vad vi har gjort halva dagen.

Sen var det ju dags för mvc också. Det är här min lilla hemlighet kommer in. Jag frågade ju henne om hon kanske kunde skicka en remiss så att man kan få göra ett vul (vaginalt ultraljud) men mina orsaker skulle aldrig hålla för att godkänna det. Så hon frågade om vi inte skulle försöka lyssna på hjärtljuden istället. Javisst svarade jag helt bombsäker på att hon inte skulle höra ett ljud förutom möjligen MIN puls..men joo..där var det..ett hjärtljud som pickade på i 178 slag i minuten! Helt otroligt att hon kunde höra det såhär tidigt. Men detta fick jag absolut inte säga till någon egentligen bara för att hon egentligen inte får lyssna så tidigt bara för att det kan starta oro OM dom inte skulle höra någonting. Men jag var ju fullt medveten, och inställd på att man kanske inte skulle höra nått. Så det var en spännande överaskning. Och hon sa att jag kunde få ringa henne om jag kände att jag behövde komma och lyssna igen. Så vi får väl se. Annars visade proverna bra.
HB: 122
Glukos: 5,6 tror jag
BT: 105/55
Vikt: Samma startvikt som förra gången, 68kg. (Har gått upp nästan 1,5kg sen jag vägde mig hemma, haha!)
Egentligen har dom ju börjat med att man måste ringa och beställa sin ultraljudstid själv. Men min snälla bm skulle skicka en remiss ändå, haha. För jag är helt säker på att jag kommer glömma bort att ringa och boka tid, hehe. Så det var snällt. Nåja, nog om detta.

Vad ska hända ikväll då? Jaa, jag vet inte..ska i alla fall röja undan lite här idag. Sen försöka fortsätta packa. Imorrn kommer väl Jespers mamma hit och hjälper oss lite till. Ska bli skönt. Åååh snart flyttar vi ju iiiiih!!!! På fredag får jag inte glömma bort att vi ska till dagis på samtal också. Det är ju viktigt. Men det ska jag väl inte glömma.

Nä fy detta blev ett långt inlägg. Får nog ge mig nu och sparka igång Mikey..han ska skruva ner våran spegelvägg idag, hehe.

Ha en trevlig kväll allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0