En regnig morgon..

Känns som att jag inte har sovit en blund inatt. Men det har jag säkert. När lillan vaknade imorse hade jag verkligen INTE för avsikt att gå upp. Pust! Men det var bara att kliva upp vilket fall som hellst. För Tindra ville ha välling och ny blöja! Inatt är det en riktig buse som har levt om i min mage. Och för övrigt byter jag ju vecka idag med, haha. Det har jag inte tänkt på..

9 veckor kvar tills beräknad förlossning. 63 dagar kvar. Det närmar sig.. Och jag är GRYMT nyfiken på hur den lilla ser ut. Jag har börjat fundera på det nu det senaste. Jag har läst någonstans att om mamma eller pappa är mörkhårig och den andra ljushårig så är chansen väldigt stor att bebis nummer 2 blir mörkhårig om ettan blev ljus, om ni förstår? Jag är så dålig på att förklara såntdär, hehe. Men det betyder att denna bebis har en väldigt stor chans att bli just mörkhårig. Kommer hon vara lik Tindra? Kommer hon vara lika stor? Kommer hon vara lika söt? Kommer denna förlossningen gå lika bra som den första? Ja funderingarna har börjat ploppa upp i huvudet nu. Kan ju knappt bärga mig tills jag får den lilla i mina armar! Så magen då? Ja den växer och växer. Har upptäckt att jag har fått några små extra bristningar på sidan av magen. Men det är inte många "extra" som kommit faktiskt. Känns ju rätt skönt ändå. Men ni kanske vill ha en bild? Jag får gå och försöka fixa detta då..



Där har ni fettot då, hehe. Jag fattar inte hur sjutton man kan bli mycket större. Jag menar, det är 9 veckor kvar och magen lääär växa några centimeter till. Suck! Och nu har min mage börjat knäppa sådär roligt igen, haha! Det låter alltså precis som när man knäcker sina fingrar ni vet? Så knäpper det i min mage. Det gjorde den med Tindra med, haha! Det låter lite roligt faktiskt. Aja, nog tjatat om detta.

Idag fick jag lämnat in Tindras nya schema till dagis också. Hon ska ju från och med måndag gå på dagis 8.45-14.00 varje dag eftersom jag börjar praktisera. Visst, Jesper är ju hemma på dagarna men eftersom han jobbar så sent på kvällarna så behöver han ju sova en stund på mornarna. Och då kändes det bäst om hon får äta lunch och vila sin middagsvila på dagis innan Jesper får hämta henne. Jesper är lite nervös för hur det kommer gå. Han är ju lite bortskämd min kära man. Han behöver aldrig laga mat förstår ni. Men nu måste han börja laga sin egen middag och även middag till Tindra såklart! Så vi får väl se hur det kommer gå. Men jag tror nog att det kommer gå finemang!

Nää, nu får jag sluta pladdra på här, det blir ju som en hel bok. Får väl återkomma senare. För jag har lite planer på att sätta in min nya design här i eftermiddag, hihi. Får väl se på det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0