Mitt lilla Mollytroll!

Ska vi köra igång med ett inlägg om Molly då? Hon ska ju inte bli bortglömd dessa dagar då jag är i bloggartagen!

Hon har förändrats väldigt mycket de senaste 2-3 månaderna. Från att ha gått från att vara en gnällspik var och varannan minut som vaknar före faan och inte vill sova alls så har hon gått till att vara världens solstråle! Men jag gissar att det blir så när man får ett eget rum och kan få sova ostört! Hon har knasiga miner och hon har blivit lite av en clown. Hon spelar alltid allanballan och gör sig till. Medvetet eller ej så asgarvar hela familjen åt henne när hon sätter igång. Här har ni ju ett bildbevis på det till och med!



Fasst värre kan hon, det lovar jag! Haha! Detta är även bilden som vi gjort till kylskåpsmagnet. Fiffigt värre när man är halvtrött, sneglar på kylen och bara ler.

Hon kan säga två ord. Pappa och mamma. När det är nått hon vill ha tittar hon antingen på mig eller Jesper och gnäller fram mamma mamma mamma eller pappa pappa pappa. Detta betyder antingen att hon vill sova, äta eller att hon har skitit. Beror lite på vad för typ av gnäll det är.

Hon har lärt sig sitta, tjohoo! Även om hon inte har tid att sitta stilla så kan hon i alla fall göra det nu. Och rätt stadigt också. Hon börjar bli starkare och starkare i sina små ben och hon har börjat göra försök till att ställa sig upp. Hon börjar närma sig 8kg-sträcket och det börjar bli tungt att bära henne. För inte ens i famnen kan hon sitta stilla utan hon försöker, bokstavligt talat, att kräla sig ur för hon kan minsann själv!

Hon har börjat hålla i sin flaska själv också. Men hon fattar dock inte riktigt att man måste vinkla den för att vällingen ska komma ut, haha! Men hon blir väldigt glad när hon får försöka. Leksaker har hon också börjat intressera sig mer för. Måste rota fram lite leksaker som finns i skrubben som jag städade bort från Tindra när jag inte tyckte att hon behövde bebisleksaker mer. Får väl se vad hon tycker om dessa.

Nää, jag kan inte komma på något mer faktiskt. Så för detta tackar jag. Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Nina

tack det har gått bra med honom. mkt bra måste ja säga. han är mer lr mindre sig själv igen. så skönt. såret är igenläkt just hålet. bara hålla rent å så. men inge mer antibiotika. så skönt. hoppas att det läks ihop helt å hållet å sen håret växer tillbaka. tack för omtanken!

2010-08-25 @ 21:32:33
URL: http://deliciously.se
Postat av: hanna

super cute! <3

2010-08-26 @ 09:38:46
URL: http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

sjukt söt!!

2010-08-26 @ 12:24:26
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Linnéa a.k.a neus

Så söt bild! :)

2010-08-29 @ 10:16:04
URL: http://neuspeus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0