Bilder på lite lek

Inga snuskiga fantasier här nu va?! Tänkte först bjuda på en bra låt medan ni kikar på bilderna. Denna är väl bara för bra?!



Mauro Scocco - Till dom ensamma

Här kommer bilderna i alla fall. Och eftersom jag hade otroligt tråkigt har jag förbättrat färgerna lite i photoshop samt att jag har skärpt upp dom. Så dom är fixade med.


Är det bara jag som tycker att dessa saftdroppar ser ut som blod? HAHA!



Nu kommer en ny låt. Let the sunshine in!



Nu kommer fler bilder..


Denna bilden är inte mixtrad med så mycket. Gjorde bara den röda färgen lite klarare och skärpte upp den lite. Behöver jag nämna att hela saftflaskan tog slut?

Bilderna som följer nu är totalt vilseledande till färgen, haha! Vattnet är alltså inte alls denna färgen. Men jag tog med dom bara för att jag tyckte att dom blev lite häftiga. Man kan göra mycket roliga saker i photoshop, haha! Det roliga är att jag bara tryckte på autonivåer och då blev färgerna sånna. Sen oskarp mask också. Men det gör jag ju alltid.





Och en sista bild då. Denna satt jag och lekte med lite längre. Jag beskärde den lite och ändrade färg, skärpa, kontrast, lade på lilatoning och lite annat smått och gott. Men lite häftig blev den även om jag tror att jag förstörde bilden lite. Tycker att den blev lite grynig..



Vad har jag använt till dessa bilder då? Ja kameran såklart. Objektiv tamron 18-200mm. Extern blixt. Stativ. Saft, mjölk och vatten. Mysig blandning som skar sig ordentligt. Använde 1/60 i slutartid och lite olika bländare faktiskt. Men det största bländartalet jag använde var f6.3. Använde även lite olika brännvidder så man får ju testa sig fram lite. Men nu ska jag gå och ta två alvedon och sen dratta i säng! Night night!

Kommentarer
Postat av: Emma H

Woooow, riktigt häftiga bilder!!! Grymt...

2010-03-02 @ 20:23:32
URL: http://sitamoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0