En dag hos familjen Andersson!

Ja alla vet ju vad vi gjorde imorse. Lämnade Tindra på dagis. Så jag tänkte börja detta blogginlägg med en dagens outfit i Tindras ära!


Hon har på sig nya kläderna från Lindex!

Kan även slänga in en dagens outfit på Mollytrollet!


Hon har på sig en tunika och leggings ärvda av Tindra. Tindra fick dessa av min mormor när hon var runt 2-3 månader.

Tindra har som vanligt varit uppe i taket av energi och har klättrat och spelat allmänt allanballan här hemma. Så jag var självklart tvungen att fota stollan! Klättrat på stolar och tv-bänken, suttit och gapat och sjungit, haha! Nåja, här är några bilder då..




Hon klättrade ner i Mollys lift, sen ropade hon på täcket, tissan och bappi! Sötunge!






Sitter och sjunger som en tok. Vet dock inte vad det är hon sjunger men jag börjar ha mina aningar då hon plötsligt sjunger "maaamaaa mammaaa". Ni vet denna: Kalle anka satt på en planka, ropade såhääär: mamma mamma, se så stor jag är". Måste iaf vara nått som dom sjunger på dagis, haha!

Efter detta kände jag i alla fall att jag var tvungen göra nått åt hennes energi, annars hade jag väl aldrig fått henne i säng.. Så jag satte på musik och vi började dansa. Vi dansade så att jag höll på att tuppa av, haha! Blev helt genomsvett ju! Och när jag slutade dansa kom hon och drog i mig och sa "dansa" så då fortsatte vi. I hela 45 minuter höll vi på, haha! Jag fattar inte att hon orkade! Men det var skönt, även för morsan, att få röra lite på döfläsket. Så detta såg jag som dagens träning (http://www.mandarinklyfta.se/traning) Och efter dansen så satte jag igång att städa. Jag städade hallen, vardagsrummet och även Tindras rum. Dammsög även i köket men jag ska försöka orka starta en diskmaskin också. Sen ska jag starta en tvätt. Men det får bli när jag är klar här. Men jag tänkte bara visa en kul sak, hehe. Kanske inte vidare intressant men när jag tittade ut genom köksfönstret såg jag detta.


Nu när snöhögarna är så höga har katterna inga problem att ta sig upp på det taket, hehe. Det är inte våran katt utan det är en grannkatt. Men den är så underbart fin att jag funderar på att kidnappa den, hehe.

Vad har jag mer pysslat med ikväll? Ja eftersom Tindra totaldäckade klockan 18.10 så har jag pysslat med att sätta upp den fina väggdekoren som jag vunnit på tradera! Blev superfint och jag är väldigt nöjd! Såhär ser det ut nu.



Texten stämmer ju perfa och jag tyckte att det blev fint, så nu är jag nöjd! Och texten var faktiskt förvånansvärt lätt att sätta upp, även för en korvfinger som jag. Jag brukar inte kunna hålla på med pilliga saker för då börjar jag bara skaka, men detta gick faktiskt bra. Inte ens en liten bubbla blev det.

Nää, nu ska jag försöka få gjort det jag skulle innan jag kan fortsätta slappa. Imorn kommer vi flänga runt värre än jag vet inte vad. Så det är bäst att försöka komma i säng tidigt så att man orkar. Men detta var allt från mig idag. Hörs imorn!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Blev ju jättebra med exten på väggen =)

2010-02-25 @ 20:05:01
URL: http://sophian.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Jag har nog aldrig sett nån unge som kan se lika glad ut som Tindra! =)

2010-02-25 @ 21:45:12
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Mattsson

Skitsnyggt blev det ju på väggen

2010-02-25 @ 23:11:58
URL: http://herrochfrumattsson.blogspot.com
Postat av: mamma

Gud så fint det vart på väggen och Tindra e väll helt underbar, jag var trött och lite nere nu på morgon men bara attse henne så vart dagen genast bättre, naturligtvis gäller det även Molly. P.s Jennifer vart jätte avunds när jag berättade ja du vet// Kram mamma

2010-02-26 @ 07:33:59
Postat av: simone

Hej Malin, vad står på ditt fredagsschema? Oplanerad dag här, skönt!.. Fast jobb dock :P

2010-02-26 @ 10:36:08
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Malin

Jätte fin blogg:)



Ha en kanon helg!

2010-02-26 @ 15:18:08
URL: http://malinmelon.blogg.se/
Postat av: tant

Va bra det blev på väggen

2010-02-26 @ 17:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0