Den ena eller den andra..

Ja är det inte den ena så är det den andra. Molly vaknade 5 idag, Tindra strax efter. Men Tindra lyckades jag få att somna om men inte Molly så det var bara ge upp. Tindra vaknade igen vid 6.45. Jag är gött jäkla seg nu. Sen har jag även en jäkla gnällunge (läs Molly) som bara gnäller och gnäller, precis som att hon är trött, men när jag lägger henne så skriker hon och gnäller! Jag blir tokig snart!

En positiv sak är att vi kör på med potträningen igen och inte en enda olycka hittils, bara i pottan! Så vi får se om vi kör naket halva dagen idag, sen får hon vila och sen tar vi på henne trosor och byxor och går ut på baksidan och leker. Då kan vi ta med oss pottan ut och se om hon förstår vad som ska göras. Får väl förbereda för att få byta kläder några gånger skulle jag tro.. Eftersom hon nu är naken och då vet att hon inte har någon blöja så kopplar det nu automatiskt att hon ska kissa på pottan. Men får hon nu trosor på sig så kanske det känns som blöjor och hon automatiskt kissar där istället för pottan. Men det är bara en teori från mig. Så vi får se. Vädret ser i alla fall ut att bli hyfsat idag.

UUUUUUSCH!!!!!!! Tog precis bort en fästing som kröp runt i hårbotten på Tindra! Fy faaan vad äckligt!! Jag hatar dom krypen och jag är livrädd för att få en på kroppen! Var bra nära på att väcka Jesper så att han fick ta bort den men jag lyckades! Nu överväger jag att aldrig mer släppa in katterna. Måste vara dom som drar in dom. För igår föll det en stoooor fästing från Freya..uäääck!

Nä nu får jag ta och ge Molly lite gröt. Sen ska hon sova varesig hon vill eller inte!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman! E Tindra frän eller??? mitt i dansen hade hon plötsligt bajs i rumpan, jag höll på skratta i hjäl mej, hon e underbar men det e ju Molly oxå, fattar inte hur du lyckats fånga hennes olika miner så där, men det är helt suveränt. Jaja nu till annat den 27:de som vanligt, du vet vad och jag har frågat gammelmormor och hon skulle se men jag har inte varit dit sedan dess men jag ska dit någon dag i veckan då jag ska hjälpa henne att tvätta mattor. Igår var Jennifer med oss ut på sjön och vi tömde mitt mjärde och det var väll sisådär ca 50 abborrar i det men vi tog bara rätt på ett 10 tal,så i dag blir det rökt abborre gott va?? Sedan ska vi åka i väg till ett ställe som ligger bortan för Lillpite och där ska vi försöka få oss några bäcköringar att halstra, vi ska även se om hjortronen är mogna. Vill ni ha nått att göra? Ta flickorna med er till skogen du vet vart vi brukade fiska.. och plocka några kilo kantareller och skicka till mej(Jag skoja lite) nä detta vart ett långt innlägg.. sköt nu om er och ni finns ständigt i mina tankar jag älskar er!! Kram mammma

2010-07-20 @ 08:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0