Lite shopping och sånt!

Ja dagen idag har gått så fort att jag vet inte vart jag ska börja. Dom kom i alla fall och hämtade vagnen vid 11-tiden. Dom hade tydligen kört från en bit utanför alingsås. Det gick snabbt och lätt och alla var nöjda och glada, hoppas jag. Jag var det åtminstonde! Efter det satt vi mest och väntade.

Och eftersom det inte gick att ladda upp några bilder så orkar jag heller inte skriva nått. Så jag bjuder på en liten film. Denna gången på Molly.


Får väl återkomma senare och testa igen.

[19:03]
Nu gick det så vi gör ett nytt försök!
 När klockan var 14 så begav vi oss, alla 3, för att hämta Tindra på dagis. Hon låg och sov när vi kom. Men det var bara upp, på med kläderna sen gick vi mot bussen. Men när vi stod och väntade där så kom Jesper på att blöjorna är så satans dyra nere i stan. Dom kostar, helt seriöst, 20kr mer/paket!!! Så vi ändrade oss snabbt och åkte ut till torp istället. Men jag tänkte bara bjuda på en bild på Mollyknubbisen när hon låg och väntade på att vi skulle gå..



Hon börjar allt bli ordentligt rund om kinderna nu, haha! Och nu kör vi inte längre på storlek 2 på blöjorna utan har fått gå över till 3. Snart kan hon ju för sjutton använda samma storlek som Tindra gör, haha.

Blev även lite shopping på torp. Denna outfit fick följa med hem till Tindra.



Jag har ju funderat på att köpa nått liknande till mig själv då jag tycker att det är grymt snyggt med jeansleggings och en oversizetröja, hehe. Kanske inte bästa färgen då vitt har en tendens att inte stanna vitt så länge på små barn, haha! Men jag vet vart det finns textilfärg!

När vi kom hem så var klockan ganska mycket. Jesper gick ut i garaget och testade om moppen startade. Och visst gjorde den det! Den har väl tinat upp nu i plusgraderna, hehe. När han kom in så hade Tindra smitit in i badrummet, pekade på "diskhon" i grovtvätten och sa bada.. Hon råkade ju få se när jag badade Molly i den igår. Så med hennes underbara hundögon fick hon faktiskt bada i den hon med, haha. Och lycklig blev hon!



Hon ville inte kliva upp när jag tyckte att det räckte, haha! Så även hon fick bada i lite babyolja idag. Kanske kan göra hennes hud lite mindre torr? Jag har ju fått börja smörja in henne med miniderm efter varje dusch. Kanske beror på kylan? Eller att hon får bara för ofta? Hon vadar/duschar ju ungefär var tredje dag, ibland varannan. Är det för mycket får sånna små?

Hur som hellst så hade jag ännu en gladskit vaken efter att Jesper åkte. Då satt hon och tjötade som ni kan se i videon ovan. Det är så himla mysigt när båda kan vara på så bra humör. Dock där strax efter 18 så blev båda gnälliga så dom åkte i säng runt halv sju. Men här kommer en bild från när hon fortfarande var glad lilla Mollan..



Ja så har våran dag varit. Har inte blivit någon städning heller. Jag har verkligen inte orkat. Kanske skulle ta tag i det imorn? Efter att jag varit hos barnmorskan. Och det påminde mig! Jag måste kolla busstider så att jag inte kommer för sent upp dit. För tar jag inte bussen så lär jag inte hinna då det är en bit. Men man kanske skulle gå hem? Får väl se om jag orkar..

Nu ska jag i alla fall sätta mig och surfa runt på lite bloggar..

Kommentarer
Postat av: nathalie

så söt hon är eran lilla Molly!

2010-03-08 @ 19:18:12
Postat av: Emma

jaha, men vad kul att du hittat till mig! Nu får jag ju också en ny blogg att följa =)

2010-03-09 @ 10:44:30
URL: http://emmste.blogg.se/
Postat av: Mamma mina

God eftermiddag.Så söta bilder du delar med dig på dina sessor..Hoppas att du får en skön tisdag.kram kram

2010-03-09 @ 13:33:05
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Emma

Hehe, precis. Och du har hunnit med att få två barn tom! Jättesöta!

2010-03-09 @ 17:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0