Ännu en morgon..

Jag går som i trans. Är trött som få. Men känner mig kärleksfull. Kärek till mina barn. Mollys vaknande klockan 7 på mornarna var bara en tillfällighet. Nu vaknar hon återigen vid 5 och vill inte somna om. Så imorse vid 5 klev jag upp, gjorde en flaska, lade henne i våran säng och gav henne mat. Efter maten somnade hon om (efter ett tag) och vi sov tills Tindra stod och gnällde och bankade på sin dörr. Vet inte om hon varit uppe och lekt en stund innan vi kvicknade till för klockan var 8 när vi klev upp. Hur som hellst var det skönt att kunna ligga så länge men jag blir på så ruskigt dåligt humör när jag inte får sova tillräckligt, suck.. Men är det inte nu det ska börja vända? Ska hon inte kunna sova längre om hon får vara vaken längre? Spelar alltså ingen roll om jag ger henne sista målet med mat klockan 20-21 på kvällen hon vaknar mellan 4-5 ändå.. Nåja, nångång ska väl hon också börja sova? Hon sover ju många timmar men hade gärna sovit längre än till 5.

Idag händer nog inte så mycket. Ser ut att bi bra väder men det blåser kalla vindar. Vi ska dock åka en sväng. Vi orkade inte storhandla igår för ungarna var inte på sitt bästa humör, hehe. Och idag har jag ingen aning om vad vi ska äta men en sak vet jag. Jag ska köpa mer muffinformar och göra mer kladdkakemuffins, dom blev goda! Och dom var uppskattade även av andra, hehe. Funderar på att baka nått mer. Jag har ju aldrig riktigt gillat att baka..eller ja visst är det roligt att baka men jag gör det aldrig för att jag är extremt lat! Allt går ju att köpa omän det inte är lika gott. Nu ska jag nog sätta mig och leta efter smarriga recept som inte är allt för avancerade, för då tappar jag suget, hehe.

Ha en trevlig dag gott folk!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman.

Här ska du få lite tips gällande bakning, som du ju vet har jag aldrig heller varit förtjust i att baka förut förutom bullar då men sedan började jag baka olika kakor som man kan göra i långpanna och det var kul och sedan blir det ju ganska mycket och det finns tusen olika recept här kommer några som både är enkla och supergoda recepten hittar du på nätet, Havre rutor med nougat, kärleksmums, morotskaka, falsktoska kaka med kokos (dom älskar jennifer och dom har jag recept på om du vill ha) Ja ja bara några råd.. nu vidare till bilderna.. den krukan som du planterat en hängande blomma i ser det ut som du även satt en flitiga lisa men det vart i allafall jätte fint och vad söta flickorna är.. saknar er massor och en sak till kul att du gillade kladdkake muffins och det finns jätte fina resept böcker att köpa på aftonbladet, jag köte flera olika som såldes med tidningen men går nu att köpa där och det är olika muffins, långpannekakor,bullar m.m men jag kan berätta mer om du vill det är bara ringa. Kram mamma och lycka till med bakningen

2010-05-10 @ 11:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0